Resmi ve özel anaokullarında liderlik ve stratejik yönetim (öğretmen görüşleri)

dc.contributor.advisorCesur, M. Onur
dc.contributor.authorSarıpınar, Emine
dc.date.accessioned2024-07-12T22:14:55Z
dc.date.available2024-07-12T22:14:55Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractYirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren hızlı bir değişimin içinde olan dünyada liderlere ve geleceği etkili bir şekilde tasarlayacak yönetim anlayışlarına duyulan ihtiyaç ortaya çıkmıştır. Stratejik yönetim, bu yönetim anlayışlarının başında gelmektedir. Resmi ve özel anaokullarında liderlik ve stratejik yönetime ilişkin öğretmen görüşlerinin araştırılması bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amacın gerçekleştirilmesi için literatür taraması ve anket uygulaması yöntemlerinden bir arada faydalanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre özel ve resmi anaokullarında stratejik yönetim anlayışının yeterli düzeyde hakim olmadığını gösteren sonuçlara ulaşılmıştır. Liderlerin stratejik yönetime geçiş konusunda yeterli yetkinlikte olmaması ve öğretmenler dı? şındaki eğitim personelinin stratejik yönetime ili?kin bilgisinin yetersiz kalması stratejik yönetime geçilmemesi ve geleneksel yönetim anlayışının devam etmesinin temel nedeni olarak belirlenmiştir. Araştırmanın İstanbul ili Anadolu yakasındaki anaokullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerini içermesi, ulaşılan sonuçların sınırlılıkları olarak görünmektedir.en_US
dc.description.abstractSince the second half of the 20th century, the request for the leadership and new management styles and its planners have been emerged and developed. The strategic management is one of these new generation management styles. The main goal of this study, is to determine the teacher?s opinions about leadership and strategic management. To reach this goal literature review and survey application methodologies have been together. The results showed that leadership and strategic management intellections are not enough in formal and private pre-schools. The traditional learning methodologies are still being used. Because of limited information regarding strategic leadership and most of the time out of the teachers, no one knows about the leadership principles. This study only contains from the opinions of ?stanbul Province?s Anatolia preschool teachers and this can be accepted as the limitedness of this research.en_US
dc.identifier.citationSarıpınar, E. (2017) Resmi ve özel anaokullarında liderlik ve stratejik yönetim (öğretmen görüşleri) / Leadership and the strategic management in formal and pri·vate pre-schools (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10079
dc.institutionauthorSarıpınar, Emineen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKT0146en_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectStratejik yönetimen_US
dc.subjectStratejik liderliken_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectStrategic managementen_US
dc.subjectStrategic leadershipen_US
dc.titleResmi ve özel anaokullarında liderlik ve stratejik yönetim (öğretmen görüşleri)en_US
dc.title.alternativeLeadership and the strategic management in formal and pri·vate pre-schoolsen_US
dc.title.alternativeLeadership and the strategic management in formal and pri·vate pre-schoolsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Emine_Sarıpınar_Resmi_ve_Özel_Anaokullarında.pdf
Boyut:
2.14 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format