Pre-service teachers' views on the use of a lipped class-room approach

dc.contributor.authorIbrahimova, Aisulu
dc.contributor.editorZorkaya, Nur
dc.contributor.editorMarangoz, Merve
dc.contributor.editorTezel, Zeynep Ece
dc.date.accessioned2024-07-12T21:25:16Z
dc.date.available2024-07-12T21:25:16Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractThis article is a report on an introduction of a "flipped classroom" approach to lectures in a final-year courses. The flipped classroom describes a reversal of traditonal teaching where students gain first exposure to new material outside of class, usually via reading of lecture videos and then class time is used to do the harder work of assimilating that knowledge through strategies such as problem-solving, discussion or debates. (Vanderbilt Uni- versity. Center for Teaching).en_US
dc.description.abstractBu makale "teknoloji sınıfı' yaklaşımının son yıl derslerinde kullanımına ilişkin yapılan öneriye bir giriştir. Geleneksel öğretimin karşı konumunda tanımlanan "teknoloji sınıfı öncelikle öğrencilerin sınıf dışında okuma ya da öğretim teknikleri videoları gibi yeni öğretim materyallerine maruz kalması şeklindeyken daha sonra sınıf içerisinde bilgiyi asimile etmek için problem çözme ve tartışma gibi sert çatışmaları ve stratejileri kullanır. (Vanderbilt Üniversitesi, Öğretim Merkezi).en_US
dc.identifier.citationIbrahimova, A. (2015). Pre-service teachers' views on the use of a lipped class-room approach. Zorkaya, N., Marangoz, M. ve Tezel, Z.E. (ed.). 2015 İstanbul International Education Student Congress (51-52 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-70-3
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5711
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2015 İstanbul International Education Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06796
dc.subjectFlipped classroomen_US
dc.subjectTraditional teachingen_US
dc.subjectReading-teaching techniquesen_US
dc.subjectTeknoloji sınıfıen_US
dc.subjectGeleneksel öğretimen_US
dc.subjectOkuma-öğretim tekniklerien_US
dc.titlePre-service teachers' views on the use of a lipped class-room approachen_US
dc.title.alternativeStajyer öğretmenlerin teknoloji sınıfı önerisine ilişkin görüşlerien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar