İlköğretim I. ve II. kademe öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerine göre öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarının incelenmesi

dc.authorid0000-0002-5120-7381en_US
dc.contributor.authorÜredi, Lütfi
dc.contributor.authorGüven, Yıldız
dc.date.accessioned2024-07-12T20:36:42Z
dc.date.available2024-07-12T20:36:42Z
dc.date.issued2007en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim I. ve II. kademe öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerine göre öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinin uygulandığı araştırmada, öğretmenlerin öğretim stilleri tercihlerini belirlemek amacıyla Grasha (1996) tarafından geliştirilen, Üredi (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Öğretim Stili Ölçeği” ve öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarını ölçmek için ise Şişman ve Acat (2003) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçme araçları 2004-2005 ve 2005-2006 eğitim-öğretim yıllarında İstanbul ilinde bulunan 49 ilköğretim okulunda görev yapan 1306 öğretmene uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, ilköğretim I. ve II. kademe öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerine göre öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarının p<.01 düzeyinde anlamlı bir farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Kolaylaştırıcı/kişisel model/uzman öğretim stillerini tercih eden öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarının diğer öğretim stillerini tercih eden öğretmenlerden daha yüksek olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to examine primary education teachers’ perceptions about teaching profession according to their teaching styles preference. “Teaching Styles Inventory” which was developed by Grasha (1996), adapted to Turkish by Uredi (2006) used to determine the teachers’ teaching styles preferences. To determine teachers’ perceptions about teaching profession, “Teaching Profession Perception Inventory” which developed by Şişman and Acat (2003) were used in this research. The assessment tools were applied to 1306 teachers from 49 primary schools in Istanbul by the years of education 2004-2005 and 2005-2006. Research results showed that primary education teachers’ perceptions about teaching profession according to their teaching styles preference were meaningfully different at p<.01 level. The teachers’ perceptions about teaching profession who preferred facilitator/personal model/expert teaching styles were obtained to be higher than others.en_US
dc.identifier.citationÜredi, L. ve Güven, Y. (2007). İlköğretim I. ve II. kademe öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerine göre öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarının incelenmesi / Investigation of primary education teachers' teaching profession preceptions with respect to teaching styles preference. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimler Dergisi. 26(26), s. 163-179.en_US
dc.identifier.endpage179en_US
dc.identifier.issn2147-5202
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage163en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/382/2415
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1093
dc.identifier.volume26en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02835
dc.subjectÖğretim stilien_US
dc.subjectÖğretmenlik mesleğien_US
dc.subjectÖğretmenlik mesleğine ilişkin algı ölçeğien_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectTeaching stylesen_US
dc.subjectTeacher professionen_US
dc.subjectTeaching profession perception inventoryen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.titleİlköğretim I. ve II. kademe öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerine göre öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of primary education teachers' teaching profession preceptions with respect to teaching styles preferenceen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar