The impact of online examination to teacher's quality in Indonesia (case study in Sleman, Indonesia)

dc.contributor.authorArif, Muhammad Rifqi Hafizhhudin
dc.contributor.authorHidayatullah, Ahmad
dc.contributor.editorTokcan, İnci Melike
dc.contributor.editorGümüşkaya, Burcu
dc.contributor.editorŞimşir, Dilan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:20Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:20Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractEducation is the key in the progress of a nation. lndonesia as a nation that is separated in some islands have difficulty in carrying equitable education for all lndonesian citizens, because of the diversity of human resources and inlrastructure. The imbalances of education from one region to another to make the most of students cheating on the answer examination. Potential students can actually develop into decline due to national exams held graduation basis without considering the diversity of ability from students and teacher. The lndonesian government in this problems provides new alternative through regulation of the minister of education and culture No.57 in 2015 on the national exam...en_US
dc.description.abstractEğitim bir ulusun gelişmesinde anahtar roldedir. Adalara ayrılmış bir ulus olarak Endonezya, insan kaynakları ve altyapı farklılığından dolayı tüm Endonezya vatandaşları için adil bir eğitim uygulamakta zorluklar yaşıyor. Bölgeden bölgeye değişen eğitimdeki dengesizlikler sınavlarda hile yapan öğrenciler oluşturuyor. Potansiyel öğrenciler, ulusal sınavların öğretmen ve öğrenciden kaynaklanan yetenek farkını göz önünde bulundurmaksızın mezuniyet esas alınarak hazırlanmalarından ötürü düşüşe geçebilmekteler. Bu sorunlar içerisinde Endonezya hükümeti 2015 yılında ulusal sınavlar üzerinde kültür No.57 ve Eğitim Bakanı'nın düzenlemesi yoluyla yeni bir alternatif sundu...en_US
dc.identifier.citationArif, M. R. H. ve Hidayatullah, A. (2017). The impact of online examination to teacher's quality in Indonesia (case study in Sleman, Indonesia). Tokcan, İ. M., Gümüşkaya, B. ve Şimşir D. (ed.). 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress içinde (54-55 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage55en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-96-3
dc.identifier.startpage54en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5986
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY07030
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectOnline exams in Indonesiaen_US
dc.subjectEducation in Indonesiaen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEndonezya'da online sınavlaren_US
dc.subjectEndonezya'da eğitimen_US
dc.titleThe impact of online examination to teacher's quality in Indonesia (case study in Sleman, Indonesia)en_US
dc.title.alternativeEndonezya'da online sınavların öğretmen kalitesine etkisi (örnek olay incelemesi Sleman, Endonezya)en_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar