Temel eğitim kademesindeki Suriyeli öğrencilerin eğitim sürecine ilişkin ebeveyn görüşlerinin değerlendirilmesi: Mardin ili örneği

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Araştırmanın amacını, Mardin ilinde temel eğitim kademesindeki Suriyeli öğrencilerin eğitim sürecine ilişkin ebeveyn görüşlerinin değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Yöntem: Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Mardin il merkezinde 26 tane Suriye’den göç etmiş ebeveyn oluşturmuştur. Örneklem seçiminde ölçüt örneklem yöntemi kullanılmıştır. Ölçüt ise ebeveynlerin Suriye’den göç etmiş Türkiye’de Geçici Eğitim Merkezlerinde ve devlet okullarında öğrenim görmüş çocuklarının olması olarak belirlenmiştir. Verileri toplama aracı olarak, konu ile ilgili literatür taranarak kuramsal temel oluşturulmuş ve literatür bilgilerinden yararlanılarak yarı yapılandırılmış bir görüşme formu uygulanmıştır. Ebeveyn görüşme formu iki bölümden oluşmuştur. Birinci bölüm, kişisel bilgilerin elde edilmesi amacı ile hazırlanmıştır. İkinci bölümde ise; şu anda temel eğitim kademesinde yer alan Suriyeli öğrencilerin devlet okulu ve geçici eğitim merkezinde ki eğitim süreçlerine ilişkin ebeveyn görüşlerinin belirlenmesi amacına yönelik olarak hazırlanmıştır. Görüşme formu geliştirilirken bir öğretim üyesinin uzman görüşüne başvurularak pilot uygulaması 2 kişi ile yapılmış ve forma son hali verilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. İçerik analizine uygun olarak verilen cevaplar doğrultusunda temalar oluşturulmuş ve geçerlik-güvenirliği sağlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Sınıf eğitimi, Suriyeli sığınmacılar, Geçici eğitim merkezleri

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yıldız Yılmaz, N., Kaplan, A., Şener, N., Çokakar, P. ve Tunç, H. (2019). Temel eğitim kademesindeki Suriyeli öğrencilerin eğitim sürecine ilişkin ebeveyn görüşlerinin değerlendirilmesi: Mardin ili örneği. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.