Temel eğitim kademesindeki Suriyeli öğrencilerin eğitim sürecine ilişkin ebeveyn görüşlerinin değerlendirilmesi: Mardin ili örneği

dc.contributor.authorYıldız Yılmaz, Nihal
dc.contributor.authorKaplan, Ahmet
dc.contributor.authorŞener, Nazlıcan
dc.contributor.authorÇokakar, Perihan
dc.contributor.authorTunç, Hatice
dc.date.accessioned2024-07-12T20:33:08Z
dc.date.available2024-07-12T20:33:08Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractAmaç: Araştırmanın amacını, Mardin ilinde temel eğitim kademesindeki Suriyeli öğrencilerin eğitim sürecine ilişkin ebeveyn görüşlerinin değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Yöntem: Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Mardin il merkezinde 26 tane Suriye’den göç etmiş ebeveyn oluşturmuştur. Örneklem seçiminde ölçüt örneklem yöntemi kullanılmıştır. Ölçüt ise ebeveynlerin Suriye’den göç etmiş Türkiye’de Geçici Eğitim Merkezlerinde ve devlet okullarında öğrenim görmüş çocuklarının olması olarak belirlenmiştir. Verileri toplama aracı olarak, konu ile ilgili literatür taranarak kuramsal temel oluşturulmuş ve literatür bilgilerinden yararlanılarak yarı yapılandırılmış bir görüşme formu uygulanmıştır. Ebeveyn görüşme formu iki bölümden oluşmuştur. Birinci bölüm, kişisel bilgilerin elde edilmesi amacı ile hazırlanmıştır. İkinci bölümde ise; şu anda temel eğitim kademesinde yer alan Suriyeli öğrencilerin devlet okulu ve geçici eğitim merkezinde ki eğitim süreçlerine ilişkin ebeveyn görüşlerinin belirlenmesi amacına yönelik olarak hazırlanmıştır. Görüşme formu geliştirilirken bir öğretim üyesinin uzman görüşüne başvurularak pilot uygulaması 2 kişi ile yapılmış ve forma son hali verilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. İçerik analizine uygun olarak verilen cevaplar doğrultusunda temalar oluşturulmuş ve geçerlik-güvenirliği sağlanmıştır.en_US
dc.identifier.citationYıldız Yılmaz, N., Kaplan, A., Şener, N., Çokakar, P. ve Tunç, H. (2019). Temel eğitim kademesindeki Suriyeli öğrencilerin eğitim sürecine ilişkin ebeveyn görüşlerinin değerlendirilmesi: Mardin ili örneği. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/847
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06317
dc.subjectSınıf eğitimien_US
dc.subjectSuriyeli sığınmacılaren_US
dc.subjectGeçici eğitim merkezlerien_US
dc.titleTemel eğitim kademesindeki Suriyeli öğrencilerin eğitim sürecine ilişkin ebeveyn görüşlerinin değerlendirilmesi: Mardin ili örneğien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar