Çevrimiçi araştır mağazadan satın al yönteminin tüketici anlık satın alma davranışına etkisi: Türkiye'de sigorta brokerliğinde çalışanların incelenmesi

dc.authorid0000-0001-7303-842Xen_US
dc.contributor.advisorTelli, Gonca
dc.contributor.authorGök, Ali
dc.date.accessioned2024-07-12T22:34:13Z
dc.date.available2024-07-12T22:34:13Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-02en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTüketici anlık satın alma davranışına ilişkin araştırmalarda davranışın plansız olması ve duygusal bir tepki olması hususları dikkat çekmektedir. Bu davranış şeklinde bir üründen etkilenen tüketici, dış sınırlara aldırmadan kendi duygu ve istekleri çerçevesinde ürünü satın almaktadır. Bu bağlamda, anlık satın alma davranışı, tüketici beklentilerinin ve kesin tahminlerinin kontrolünden uzak bir davranış şekli olarak görülebilmektedir. Bu araştırma, durumsal faktörlerin aracı etkisiyle omnikanal metotlarından biri olan Çevrimiçi Araştır Mağazadan Satın Al (ÇAMSA) yöntemi ile çevrimiçi ve mağaza etmenlerin bir bireyin anlık satın alma davranışını nasıl etkilediğini ölçmek amacı ile model geliştirilmiştir. Çalışma kapsamında, Türkiye’de sigorta brokerliği yapan çalışanların anlık satın alma davranışları incelenmektedir. Bu kapsamda, çalışmanın evreni Türkiye’de sigortacılık sektöründe çalışan brokerlardan oluşmaktadır. Araştırmaya %58,3’ü kadın, %41,7’si erkek olmak üzere, toplam 439 kişi katılmıştır. Çalışmada, “Kişisel Bilgi ve Onam Formu”, “ÇAMSA ölçeği” ile “Çevrimiçi ve Mağaza Faktörlere Bağlı Anlık Satın Alma Davranışı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları değerlendirilerek çalışma tamamlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn the researches about buying behavior, it is noteworthy that the behavior is unplanned and it is an emotional reaction. The consumer, who is affected by a product in this way of behavior, buys the product within the framework of her own feelings and wishes, regardless of external limits. In this context, impulse buying behavior can be seen as a behavior that is far from the control of consumer expectations and precise estimates. In this research, a model was developed to measure how online and store factors affect an individual's impulse buying behavior with the Search Online Purchase from Store (ÇAMSA) method with the mediating effect of situational factors, which is one of the omnichannel methods. Within the scope of the study, impulse buying behaviors of insurance brokerage employees in Turkey are examined. In this context, the universe of the study consists of brokers working in the insurance sector in Turkey. A total of 439 people, 58.3% female and 41.7% male, participated in the research. In this context, the universe of the study consists of brokers working in the insurance sector in Turkey. In the study, "Personal Information and Consent Form", "ÇAMSA scale" and "Impulse Purchase Behavior Scale Based on Online and Store Factors" were used. The data collected in the research were analyzed using the SPSS program. The study was completed by evaluating the results of the analysis.en_US
dc.identifier.citationGök, A. (2022). Çevrimiçi araştır mağazadan satın al yönteminin tüketici anlık satın alma davranışına etkisi: ürkiye'de sigorta brokerliğinde çalışanların incelenmesi / The effect of the online search and buy-in-store method on consumer impulse buying behavior: an invesigation of insurance brokerage employees in Turkey (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12203
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT2260en_US
dc.subjectAnlık satın alma davranışıen_US
dc.subjectSigorta brokerliğien_US
dc.subjectOmnikanalen_US
dc.subjectÇevrimiçi araştır mağazadan satın al (ÇAMSA)en_US
dc.subjectConsumer impulse buying behavioren_US
dc.subjectInsurance brokarageen_US
dc.subjectOmnichannelen_US
dc.subjectResearch onlineen_US
dc.subjectPurchase offline (ROPO)en_US
dc.titleÇevrimiçi araştır mağazadan satın al yönteminin tüketici anlık satın alma davranışına etkisi: Türkiye'de sigorta brokerliğinde çalışanların incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe effect of the online search and buy-in-store method on consumer impulse buying behavior: an invesigation of insurance brokerage employees in Turkeyen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar