Futures teachers are future leaders

dc.contributor.authorMughal, Nuaman Ishfaq
dc.contributor.editorDilman, Hakan
dc.contributor.editorTöngür, Nejat
dc.date.accessioned2024-07-12T21:25:20Z
dc.date.available2024-07-12T21:25:20Z
dc.date.issued2014en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractWorld is propelling very much in field of engineering and science. This would clearly check its belongings on education and techniques of instructing. So the greatest test which Prospective lnstructors face or can face is managing technological items like laptops, lphone, ce|l smartphones and so on, lnstructors can just defeat this issue in the event that they are more furnished with lT skills and upgraded about the new advancement in the technological world. One other test is the Global diversity and overcoming Cultural barriers. This issue can be resolved effectively by giving Prospective lnstructors an introduction to the opportunities like multicultural atmosphere. mastermind exchange programs and regional or global level workshops...en_US
dc.description.abstractDünya mühendislik ve bilimde ilerlemektedir, 8u ilerleme öğretim tekniklerini ve eğitimi kontrol eder, Geleceğin öğretmenleri mühendislik ve bilimdeki ilerlemeler aracılığı ile dizüstü bilgisayarlar, cep telefonları. ve akıllı telefonlar gibi teknolojik araçları test ederler. Öğretmenler eğitimdeki sorunları ancak. iletişim teknolojileri becerilerini işe koştuklarında ve dünyadaki yeni gelişmeleri eğitime uyarlamaları durumunda çözebilirler. Diğer bir eğitim sorunu ise kültürel çeşitliliğe uyum ve kültürel engellerin aşılması durumudur, Bu sorun ise geleceğin öğretmenlerine çokkültürlü çevre, akılyürütücü değişim programları ve bölgesel ya da küresel uygulamalar gibi fırsatlar sunularak çözülebilir...en_US
dc.identifier.citationMughal, N.I. (2014). Futures teachers are future leaders. Dilman, H. ve Töngür, N. (ed.). 2014 Istanbul International Education Student Congress içinde (58-60 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage60en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-66-6
dc.identifier.startpage58en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5721
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2014 Istanbul International Education Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06642
dc.subjectFuture and teachersen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectEducationisten_US
dc.subjectGelecek ve öğretmenleren_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectEğitimcileren_US
dc.titleFutures teachers are future leadersen_US
dc.title.alternativeGeleceğin öğretmenleri geleceğin liderleridiren_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Files