Öğretmenlik uygulamaları etkinliklerinin yürütülmesinde kullanılabilecek model önerisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmada, öğretmen yetiştirme sürecinde öğretmenlik uygulamalarının önemi belirtildikten sonra, uygulama öğretmenlerinin görüşlerine dayalı bir etkinlik modeli oluşturulmaya çalışılmıştır. Bu süreçte, alanda deneyimli 19 uygulama öğretmeni ile yapılan mülakatlar sonucu, adayların mesleki gelişimlerini sağlayabilecek davranışları kazandırabilecek nitelikte bir model geliştirilmiştir. Bu etkinlik modeli ile, adayların uygulamalara aşama aşama katılarak mesleki becerilerini derece derece geliştirebilecekleri düşünülmektedir. Bununla birlikte, önerilen modelin mevcut yapıda etkin bir şekilde yürütülebilmesi için, özellikle öğretmen adaylarına, uygulama öğretmenlerine ve uygulama öğretim elemanlarına yönelik öneriler sunulmuştur. Adayların, uygulama etkinliklerini yürüterek kazanabilecekleri davranışlar hakkında geliştirilen model yardımı ile bilgilenerek ilgili becerileri geliştirmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeyine ulaşmaları ve uygulama öğretmenlerinin de bu süreçte onarı aşama aşama olaya katarak öğretim becerilerini ortaya çıkartıp geliştirebilmeleri için adayları cesaretlendirmeleri gerektiği belirtilen önerilerin en önemlileri arasında yer almaktadır.
The purpose of this study is to develop an application activities model for developing physics student teacher professional skills that are expected during teaching practice. It is believed that. student teacher can develop their professional skills by attending teaching practice stage by stage using this model. Some suggestions are made regarding to student teachers, mentors and method tutors for using developed model effectively in current situation. lt is necessary that student teacher should be ready for developing related skills and mentors should be encourage them for eliciting and developing their teaching skills which are made among most important suggestions.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Uygulama etkinlikleri modeli, Öğretmen adayı, Uygulama öğretmeni, Application activities model, Student teacher, Mentor

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Saka, A. Z. ve Akdeniz, A. R.. (2001). Öğretmenlik uygulamaları etkinliklerinin yürütülmesinde kullanılabilecek model önerisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (407-409 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.