Öğretmenlik uygulamaları etkinliklerinin yürütülmesinde kullanılabilecek model önerisi

dc.contributor.authorSaka, Ahmet Zeki
dc.contributor.authorAkdeniz, Ali Rıza
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:37Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:37Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmen yetiştirme sürecinde öğretmenlik uygulamalarının önemi belirtildikten sonra, uygulama öğretmenlerinin görüşlerine dayalı bir etkinlik modeli oluşturulmaya çalışılmıştır. Bu süreçte, alanda deneyimli 19 uygulama öğretmeni ile yapılan mülakatlar sonucu, adayların mesleki gelişimlerini sağlayabilecek davranışları kazandırabilecek nitelikte bir model geliştirilmiştir. Bu etkinlik modeli ile, adayların uygulamalara aşama aşama katılarak mesleki becerilerini derece derece geliştirebilecekleri düşünülmektedir. Bununla birlikte, önerilen modelin mevcut yapıda etkin bir şekilde yürütülebilmesi için, özellikle öğretmen adaylarına, uygulama öğretmenlerine ve uygulama öğretim elemanlarına yönelik öneriler sunulmuştur. Adayların, uygulama etkinliklerini yürüterek kazanabilecekleri davranışlar hakkında geliştirilen model yardımı ile bilgilenerek ilgili becerileri geliştirmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeyine ulaşmaları ve uygulama öğretmenlerinin de bu süreçte onarı aşama aşama olaya katarak öğretim becerilerini ortaya çıkartıp geliştirebilmeleri için adayları cesaretlendirmeleri gerektiği belirtilen önerilerin en önemlileri arasında yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop an application activities model for developing physics student teacher professional skills that are expected during teaching practice. It is believed that. student teacher can develop their professional skills by attending teaching practice stage by stage using this model. Some suggestions are made regarding to student teachers, mentors and method tutors for using developed model effectively in current situation. lt is necessary that student teacher should be ready for developing related skills and mentors should be encourage them for eliciting and developing their teaching skills which are made among most important suggestions.en_US
dc.identifier.citationSaka, A. Z. ve Akdeniz, A. R.. (2001). Öğretmenlik uygulamaları etkinliklerinin yürütülmesinde kullanılabilecek model önerisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (407-409 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage409en_US
dc.identifier.startpage407en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5136
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05939
dc.subjectUygulama etkinlikleri modelien_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subjectUygulama öğretmenien_US
dc.subjectApplication activities modelen_US
dc.subjectStudent teacheren_US
dc.subjectMentoren_US
dc.titleÖğretmenlik uygulamaları etkinliklerinin yürütülmesinde kullanılabilecek model önerisien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar