Sponsorluğun markalaşmaya olan katkısı: sağlık sektörü üzerine bir inceleme
Yükleniyor...
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Sponsorluk, günümüzde markaların tüketicilere ulaşmak için kullandığı yöntemlerden birisidir. Sağlık sektöründe reklam yasağı olması sebebiyle bu sektördeki markalar sponsorluk faaliyetlerine yönelmektedir ve sponsorluk son yıllarda yaygın bir biçimde tercih edilmektedir. Bu çalışmanın temel amacı sponsorluğun markalaşmaya olan katkısını sağlık sektörü özelinde incelemektir. Medical Park, Liv Hospital ve Acıbadem sağlık gruplarındaki 3 yöneticinin katılımıyla yarı yapılandırılmış mülakat görüşmeleri yapılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre sağlık markalarının spor sponsorluğu; marka kimliği, marka bilinirliği, marka imajı ve marka değeri gibi konularda etkili olmak suretiyle markalaşmaya olumlu yönde katkı sağladığı görülmektedir. Sponsorluğun markaların pazarda daha iyi bir konuma gelmesi açısından fayda sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Sponsorship is one of the methods which used by brands to reach consumers. The brands in health sector tend to sponsorship activities because of forbidden and sponsorship has been widely preferred in recent years. The main purpose of this study is to investigate the contribution of sponsorship to branding on the health sector. Semistructured interview were conducted with 3 participants who are managers in Medical Park, Liv Hospital and Acıbadem health groups. According to obtained results, sport sponsorship in health brands have a positive contribution to branding in terms of brand identity, brand awareness, brand image and brand value. It is concluded that sponsorship is beneficial for brands to gain a better position in the market.
Sponsorship is one of the methods which used by brands to reach consumers. The brands in health sector tend to sponsorship activities because of forbidden and sponsorship has been widely preferred in recent years. The main purpose of this study is to investigate the contribution of sponsorship to branding on the health sector. Semistructured interview were conducted with 3 participants who are managers in Medical Park, Liv Hospital and Acıbadem health groups. According to obtained results, sport sponsorship in health brands have a positive contribution to branding in terms of brand identity, brand awareness, brand image and brand value. It is concluded that sponsorship is beneficial for brands to gain a better position in the market.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Marka, Markalaşma, Sponsorluk, Spor sponsorluğu, Sağlık sektörü, Brand, Branding, Sponsorship, Sports sponsorship, Health sector
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Hatunoğlu, Ş. (2019). Sponsorluğun markalaşmaya olan katkısı: sağlık sektörü üzerine bir inceleme / Contribution of sponsorship to branding: an investigation on health sector (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.