Sponsorluğun markalaşmaya olan katkısı: sağlık sektörü üzerine bir inceleme
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Sponsorluk, günümüzde markaların tüketicilere ulaşmak için kullandığı yöntemlerden birisidir. Sağlık sektöründe reklam yasağı olması sebebiyle bu sektördeki markalar sponsorluk faaliyetlerine yönelmektedir ve sponsorluk son yıllarda yaygın bir biçimde tercih edilmektedir. Bu çalışmanın temel amacı sponsorluğun markalaşmaya olan katkısını sağlık sektörü özelinde incelemektir. Medical Park, Liv Hospital ve Acıbadem sağlık gruplarındaki 3 yöneticinin katılımıyla yarı yapılandırılmış mülakat görüşmeleri yapılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre sağlık markalarının spor sponsorluğu; marka kimliği, marka bilinirliği, marka imajı ve marka değeri gibi konularda etkili olmak suretiyle markalaşmaya olumlu yönde katkı sağladığı görülmektedir. Sponsorluğun markaların pazarda daha iyi bir konuma gelmesi açısından fayda sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Sponsorship is one of the methods which used by brands to reach consumers. The brands in health sector tend to sponsorship activities because of forbidden and sponsorship has been widely preferred in recent years. The main purpose of this study is to investigate the contribution of sponsorship to branding on the health sector. Semistructured interview were conducted with 3 participants who are managers in Medical Park, Liv Hospital and Acıbadem health groups. According to obtained results, sport sponsorship in health brands have a positive contribution to branding in terms of brand identity, brand awareness, brand image and brand value. It is concluded that sponsorship is beneficial for brands to gain a better position in the market.