The implementation of "sekolah organik" concept as the reconstruction of society character education in Indonesia

dc.contributor.authorReihansyah, Muhammad Naufal
dc.contributor.editorTokcan, İnci Melike
dc.contributor.editorGümüşkaya, Burcu
dc.contributor.editorŞimşir, Dilan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:23Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:23Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractEducation is very influential thing in transforming the society. This is illustrated in the Law of the Republic of lndonesia No.20 of 2003 on National Education System (SlSDlKNAS), that education is used to provide a constructive impact and generate the quality human resources. The human character changes are certainly depend on the educational method which is used. lndonesia has held environmental education method that aims to support character education program. This method is closely related to the cultivation of moral values to appreciate and take responsibility for nature. But the problem encountered over the years is due to the lack of success of this method, because most of educational processes are done by delivering the material and do not reproduce more practice in learning. By the method of literature, this study aims to find a solution in effective and efficient environmental education learning method...en_US
dc.description.abstractEğitim toplumu dönüştürmek için oldukça etkili bir kavramdır. Bu durum, Endonezya Cumhuriyeti'nin 2003 tarihli, 20 numaralı, Milli Eğitim Sistemi kanununda örneklendirilmiştir; Eğitim, insan kaynaklarının niteliğini üretimini geliştirici bir etki sağlamak için kullanılmaktadır. İnsanın karakter değişimleri, kullanılan eğitsel yöntemlere tabii ki ilişkilidir. Endonezya, karakter eğitim programını destekleyen çevre eğitimi yöntemini yürütmektedir. Yöntem, ahlaki değerlerin yetiştirilmesi ve doğanın sorumluluğunu alma ve müteşekkir olmaya oldukça yakındır. Fakat, bu yöntemdeki başarı eksikliği nedeniyle, yıllar içinde bir problem ortaya çıkmıştır. Çünkü eğitsel süreçlerin çoğu, malzemeyi dağıtma ve öğrenmede uygulamayı yeniden üretmemek üzerinden gerçekleştirilmektedir. Alan yazım taramasına göre bu çalışma çevre eğitimi öğrenme yöntemine yönelik etkin ve etkili bir çözüm bulmayı hedeflemektedir...en_US
dc.identifier.citationReihansyah, M. N. (2017). The implementation of "sekolah organik" concept as the reconstruction of society character education in Indonesia. Tokcan, İ. M., Gümüşkaya, B. ve Şimşir D. (ed.). 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress içinde (36-38 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage38en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-96-3
dc.identifier.startpage36en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6000
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY07044
dc.subjectSekolah organiken_US
dc.subjectCharacter educationen_US
dc.subjectEnvironmental educationen_US
dc.subjectKarakter eğitimien_US
dc.subjectÇevre eğitimien_US
dc.titleThe implementation of "sekolah organik" concept as the reconstruction of society character education in Indonesiaen_US
dc.title.alternativeToplumsal karakter eğitiminin yeniden yapılandırılması bağlamında Endonezya'da "sekolah organik" uygulanmasıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar