Kavram haritaları ve kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin asit bazlar konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi

dc.contributor.authorUzuntiryaki, Esen
dc.contributor.authorÇakır, Özlem Sıla
dc.contributor.authorGeban, Ömer
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:39Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:39Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğrencilerin asit bazlar konusundaki kavramları anlamalarına, kavramsal değişim metinleri ve kavram haritalarının ve cinsiyet farklılıklarının etkisini incelemektir. Çalışmaya aynı öğretmenin üç sınıfından 61 10. sınıf öğrencisi katılmıştır. Sınıflardan birisi kontrol grup olarak atanıp geleneksel metodlarla eğitim görmüş, diğeri deney grubu olarak atanmış ve kavram haritaları uygulanmıştır. Son grup ise yine deney grubu olup kavramsal değişim metinleri ile eğitilmiştir. Öntest ve sontest olarak dağıtılan asit-bazlar kavram testinden elde edilen verilerin analizi sonucu kavram haritalarının geleneksel metoda göre öğrencilerin asit bazlar konusundaki kavramları anlamalarında daha etkiIi olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan öğrencilerin asit bazlar konusundaki kavramları anlamalarında cinsiyetin bir etkisi görülmemiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study, is to investigate the effect of conceptual change text oriented instruction and concept mapping instruction and gender on 10th grade high school students understanding of acid-base chemistry concepts. 61 students from the three different classes were used in the study. One class is determined as control group where students were taught with traditional instruction. Another class was instructed by conceptual change text oriented instruction. The result of the analysis of data gathered from administering acid base concept test before and after instructions shows that concept mapping instruction is more effective conceptual change strategy than traditional chemistry insturiction. On the other hand there is no significant difference between female and male students understanding of acids and bases concepts.en_US
dc.identifier.citationUzuntiryaki, E., Çakır, Ö.S., Geban, Ö. (2001). Kavram haritaları ve kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin asit bazlar konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (281-284 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage284en_US
dc.identifier.startpage281en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5144
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05947
dc.subjectKavram yanılgılarıen_US
dc.subjectKimya eğitimien_US
dc.subjectAsitler ve bazlaren_US
dc.subjectKavram haritalarıen_US
dc.subjectKavramsal değişim metinlerien_US
dc.subjectMisconceptionen_US
dc.subjectChemistry educationen_US
dc.subjectAcid and basesen_US
dc.subjectConcept mappingen_US
dc.subjectConceptual change textsen_US
dc.titleKavram haritaları ve kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin asit bazlar konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine etkisien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar