Devlet ve güvenlik kavramı: İngiltere ve Rusya’nın realizm ve Kopenhag Okulu açısından analizi

dc.authorid0000-0001-6854-0765en_US
dc.contributor.advisorKamacı Erkan, Yüksel
dc.contributor.authorÇakır, Uğur
dc.date.accessioned2024-07-12T22:36:18Z
dc.date.available2024-07-12T22:36:18Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-02en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışma devlet ve güvenlik kavramlarını inceleyerek, zaman içerisinde geçtikleri safhaları incelemeye gayret göstermiştir. Devlet ve güvenlik mefhumunun tarihin ilk devirlerinden itibaren insanoğlunun barınma, korunma gibi temel ihtiyaçları için geliştirilmiş olan araçlar olması sebebiyle iki kavramın ana odak noktası insan olarak saptanmıştır. İnsanların bilinçli bir topluluk hâline gelerek meydana getirmiş oldukları ulus ve onun güvenliğini ifade eden ulusal güvenliğin tesis edilmesinde ana aktör saydığımız devlet kurumunun yeri ve önemine değinilmiştir. Devlet ve güvenliğin yani iki kavramın birbiri ile iç içe geçmiş olan bir döngüde gelişip varlığını sürdürdükleri düşüncesi ile hareket edilmiştir. Devlet güvenliği sağlar, devletin güvenliğinin sağlanması da güvenliğin sürekliliğini tesis eder bakış açısı benimsenmiştir. Devletlerin güvenliğe yaklaşımının analiz edilip anlamlandırılabilmesi adına uluslararası ilişkiler teorilerinden faydanılmaya çalışılmış olup, teoriler arasında da konumuza en uygun yol gösterici özelliklere sahip olduğumuz devlet odaklı Realizm kuramı ile özellikle güvenlik kavramıyla ilgili konuların derinlemesine analizinde önemli rol oynadığına inandığımız Kopenhag Okulu ekolü özümsenmeye çalışılmıştır. Bu iki yaklaşımın pratik örneklerini iki köklü devlet geleneğine sahip İngiltere ve Rusya açısından müşahade etmeye gayret gösterilerek, Kopenhag Okulu ekolünün güvenliğe yaklaşımımız açısından daha elverişli olduğu kanaatine varılmıştır. Son olarak devletin güvenliğinin nasıl tesis edilebileceği konusundaki sorulara cevap aranmıştır.en_US
dc.description.abstractBy examining the concepts of state and security, this study endeavored to examine the phases they passed through over time. Since the concept of state and security has been developed for the basic needs of human beings such as shelter and protection since the first periods of history, the main focus of the two concepts has been determined as human. The place and importance of the state institution, which we consider the main actor, in the establishment of national security, which expresses the nation and its security, which people have formed by becoming a conscious community, has been mentioned. It has been acted on with the idea that state and security, that is, two concepts, develop and continue their existence in a cycle that is intertwined with each other. The point of view is that the state provides security, and the security of the state establishes the continuity of security. In order to analyze and interpret the approach of states to security, international relations theories have been tried to be used, and among the theories, the state-oriented Realism theory, which we have the most suitable guiding features for our subject, and the Copenhagen School school, which we believe play an important role in the in-depth analysis of the issues related to the concept of security, have been tried to be assimilated. By making an effort to observe the practical examples of these two approaches in terms of England and Russia, which have two deep-rooted state traditions, it has been concluded that the Copenhagen School school is more suitable for our approach to security. Finally, answers were sought to questions about how the state's security could be established.en_US
dc.identifier.citationÇakır, U. (2023). Devlet ve güvenlik kavramı: İngiltere ve Rusya’nın realizm ve Kopenhag Okulu açısından analizi / The concept of state and securıty: Analysis of England and Russia in terms of realism and the Copenhagen School. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12496
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2560en_US
dc.subjectDevleten_US
dc.subjectGüvenliken_US
dc.subjectKopenhag okuluen_US
dc.subjectRealizmen_US
dc.subjectRusyaen_US
dc.subjectİngiltereen_US
dc.titleDevlet ve güvenlik kavramı: İngiltere ve Rusya’nın realizm ve Kopenhag Okulu açısından analizien_US
dc.title.alternativeThe concept of state and securıty: Analysis of England and Russia in terms of realism and the Copenhagen Schoolen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar