Demir ipekyolunda Türkiye geçişi için en uygun güzergâh seçimi

dc.contributor.advisorVanlı, Hamit
dc.contributor.authorKankavi, Mehmet Yavuz
dc.date.accessioned2024-07-12T22:28:09Z
dc.date.available2024-07-12T22:28:09Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-08en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Lojistik ve Tedarik Zincir Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractDemir İpek Yolu, 2013 yılında Çin Devlet Başkanı Xi Jinping tarafından başlatılan OBOR (One Belt One Road) projesinin Belt kısmında yer almaktadır. Belt Orta Çin’den başlayıp Orta Asya üzerinden Moskova, Rotterdam ve Venedik’ e uzanan ulaştırma ağlarını içermektedir. Tek bir rota yerine Asya Avrupa yönünde yer alan değişik koridorlardan oluşan bu yapı içinde Türkiye Orta koridor olarak da adlandırılan Çin Merkez ve Batı Asya koridorunda yer almaktadır. Yapılan ilk seferlerde daha önce 45 gün olan taşıma süresi 16 günler seviyesine indirilmiştir. Bu çalışmada BTK (Bakü Tiflis Kars), Marmaray gibi projeleri de dikkate alarak Türkiye geçişi için en uygun güzergâhlar Maliyet, Süre, Yük Potansiyeli, Güvenlik Riski kriterleri çerçevesinde belirlenmeye çalışılmıştır. Bu bildiride en uygun güzergâhlar Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) ile belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIronSilk Road takes part in Belt side of OBOR inititiave started by Chinese President Xi Jinping in 2013.Belt term covers transport networks from Middle China to Moscow, Rotterdam and Venice Through Central Asia. Iron Silk Road is combined of different transport corridors to Europe instead of only one route. Turkey takes part in Central China-Western Asia corridor which also named as Middle Corridor. Rail Transit time decreased from 45 days to 16 days during first voyages to Europe. In this study, it will be determined the best Iron Silk Road routes for Turkey considering BTK (Baku-Tbilisi-Kars) and Marmararail projects under the criterias of Cost, Transit Time, Cargo Potential, Security Risks. In this study, The most suitable routes will be determined by the Analytical Hierarchy Process (AHP).en_US
dc.identifier.citationKankavi, M. Y. (2019). Demir ipekyolunda Türkiye geçişi için en uygun güzergâh seçimi / Study on selection of the best Turkey routes for iron silk road (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11719
dc.institutionauthorKankavi, Mehmet Yavuzen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1757en_US
dc.subjectAnalitik hiyerarşi sürecien_US
dc.subjectOne belt one roaden_US
dc.subjectDemir ipekyoluen_US
dc.subjectUlaştırma koridorlarıen_US
dc.subjectBakü-Tiflis-Karsen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectAnalitic hierarchy processnen_US
dc.subjectOneBelt one roaden_US
dc.subjectIron silk roaden_US
dc.subjectTransport corridorsen_US
dc.subjectBaku-Tbilisi-Turkeyen_US
dc.titleDemir ipekyolunda Türkiye geçişi için en uygun güzergâh seçimien_US
dc.title.alternativeStudy on selection of the best Turkey routes for iron silk roaden_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Mehmet_Yavuz_Kankavi _171122223.pdf
Boyut:
6.66 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format