Yabancı dil öğretiminde izlence hazırlama için gereksinim çözümlemesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2004
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
İzlence, genel bir eğitim-öğretim kavramı olarak her ders ve her konu için öğretme sürecinde çok önemli bir kılavuzdur. İzlence, bir eğitim-öğretim yapısının temelini oluşturur. Ancak, kimi dil öğretim uzmanlarınca izlence hazırlama sürecinin içinde yer alan, kimilerine göreyse apayrı bir aşama olan gereksinim çözümlemesi (GÇ), izlence hazırlamanın öncesinde yer alır ve açığa çıkardığı bilgilerle izlencenin hem tutarlı hem de verimli bir öğretime temel olmasını sağlar. Bir yabancı dil dersini amaçlarının netlik kazanması ancak bu adımın tamamlanmasından sonra olabilir. Yabancı dil öğretimine dünya üzerinde etkili olmuş araştırmalar arasında Michael West'in 1926'da yayımlanan çalışması, Avrupa Konseyi Çağdaş Diller Projesi, ve John Munby'nin 1978'de yayımlanan izlence hazırlama üzerine çalışmaları gösterilebilir. Tüm GÇ modelleri, temelde aynı iki bileşenin çözümlenme değişkenlerinin belirlenmesi sorununa çözüm getirmeye çalışmaktadırlar. Ancak, verimli ve etkili bir GÇ araştırması için yalnızca bu bileşenlerin araştırılması yeterli değildir. Varolan GÇ modelleri aynı kapsam üzerinde durduklarından araştırdıkları öğeler de pek ayrılık göstermemekte, var olan modeller daha çok aynı içeriğin ayrı düzenlenimleri görüntüsünü taşımaktadır. Bu yazıda, yabancı dil öğretiminde izlencenin önemi üzerinde kısaca durulduktan sonra üç gereksinim çözümlemesi modeli açıklanmakta ve gereksinim çözümlemesi kavramının kapsamı için bir genişletme önerisinde bulunulmaktadır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
1
Sayı
2
Künye
Erözden, A. (2004). Yabancı dil öğretiminde izlence hazırlama için gereksinim çözümlemesi / Needs analysis for syllabus design in foreign language teaching. Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 1(2), s. 171-207.