Yabancı dil öğretiminde izlence hazırlama için gereksinim çözümlemesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2004

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

İzlence, genel bir eğitim-öğretim kavramı olarak her ders ve her konu için öğretme sürecinde çok önemli bir kılavuzdur. İzlence, bir eğitim-öğretim yapısının temelini oluşturur. Ancak, kimi dil öğretim uzmanlarınca izlence hazırlama sürecinin içinde yer alan, kimilerine göreyse apayrı bir aşama olan gereksinim çözümlemesi (GÇ), izlence hazırlamanın öncesinde yer alır ve açığa çıkardığı bilgilerle izlencenin hem tutarlı hem de verimli bir öğretime temel olmasını sağlar. Bir yabancı dil dersini amaçlarının netlik kazanması ancak bu adımın tamamlanmasından sonra olabilir. Yabancı dil öğretimine dünya üzerinde etkili olmuş araştırmalar arasında Michael West'in 1926'da yayımlanan çalışması, Avrupa Konseyi Çağdaş Diller Projesi, ve John Munby'nin 1978'de yayımlanan izlence hazırlama üzerine çalışmaları gösterilebilir. Tüm GÇ modelleri, temelde aynı iki bileşenin çözümlenme değişkenlerinin belirlenmesi sorununa çözüm getirmeye çalışmaktadırlar. Ancak, verimli ve etkili bir GÇ araştırması için yalnızca bu bileşenlerin araştırılması yeterli değildir. Varolan GÇ modelleri aynı kapsam üzerinde durduklarından araştırdıkları öğeler de pek ayrılık göstermemekte, var olan modeller daha çok aynı içeriğin ayrı düzenlenimleri görüntüsünü taşımaktadır. Bu yazıda, yabancı dil öğretiminde izlencenin önemi üzerinde kısaca durulduktan sonra üç gereksinim çözümlemesi modeli açıklanmakta ve gereksinim çözümlemesi kavramının kapsamı için bir genişletme önerisinde bulunulmaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

1

Sayı

2

Künye

Erözden, A. (2004). Yabancı dil öğretiminde izlence hazırlama için gereksinim çözümlemesi / Needs analysis for syllabus design in foreign language teaching. Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 1(2), s. 171-207.