Öğrencilerin bilim ve bilim insanına bakış açılarının belirlenmesi

dc.contributor.authorÖzel, Serkan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:40Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:40Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğrencilerin bilim ve bilim insanına karşı bakış açılarının belirlenmesi ve öğrencilerde bilim ve bilim insanına karşı olumlu davranışlar oluşturmak için metotIar belirtmektir. Mason Kahle, Gardner'ın (1991) bulgularına göre lise öğrencilerinin çoğunda erkek baskın bilim imajı vardır. Bu imaj öğrencilerin bilim hakkındaki düşüncelerini etkilemektedir. Bilimin zorluğu, sıkıcılığı gibi olumsuz düşünceler bilime karşı olumsuz davranışlara neden olabilir. Bilim insanlarının dahi yalnız çalışmaktan hoşlanmaları ve sınırlı sosyal hayatları olması öğrencilerin bilimi kariyer oIarak düşünmelerini engeIleyici faktörler olabilir. Bilimsel aktivitelerin erkek baskın araç gereçlerle yapıIması ve erkek öğretmen imajı bayanların bilimseI aktivitelere daha az katılmasına neden olabilir. Bu araştırmada istenilen cevapların yazılı olarak alınmasında karşılaşılacak güçlüklerden dolayı öğrencilerin bilim ve bilim insanı hakkındaki düşünceleri hakkındaki verileri toplamak için David W. Chambers (1981) tarafından geliştirilmiş DAST Draw-A-Scientist Test (Bir Bilim İnsanı Çizme Testi) kullanıIacaktır. Chambers, Mead ve Metraux'un (1957) araştırmaları ışığında standart bilim insanı imajı için yedi belirteç geliştirmiştir. Schibeci ve Sorensen (1984) DAST'ın öğrencilerin bilim ve bilim insanına bakış açılarını belirlemek için güvenilir bir test olduğunu belirtmiştiren_US
dc.description.abstractAims of this research are to determine students perspectives of scicence and acientists and to interpret the ways to change the attitudes of students toward science and scientist. Mason Kahle and Gardner (1991) concluded that many high school students have masculine image of science. The image affects their attitude toward science. Negative beliefs such as difficulty or boredom may result in negative attitudes toward science. An unpleasant entity of science and scientists such as genius enjoy working alone or limited social life may cause students disqualify science as a career. Females participate in fewer science activities. Getting appropriate answers from children by means of writing is hard therefore DAST. Draw-A-Scientist Test which is developed by David W. Chambers in 1981 will be used to collect data about children's perceptions of science and scientists in this study. Seven standard indicators for the "standard image" of scientists developed by Chambers based on the research by Mead and Metraux (1957). Schibeci and Sorensen (1983) expressed that DAST is a reliable test to determine the perceptions of childrens image of science and scientist.en_US
dc.identifier.citationSerkan, Ö. (2001). Öğrencilerin bilim ve bilim insanına bakış açılarının belirlenmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (478-484 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage484en_US
dc.identifier.startpage478en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5148
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05951
dc.subjectBilimen_US
dc.subjectÖğrenciler ve bilimen_US
dc.subjectBilim insanıen_US
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectScientisten_US
dc.subjectStudents and scienceen_US
dc.titleÖğrencilerin bilim ve bilim insanına bakış açılarının belirlenmesien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar