Çevre temalı etkinliklerin okul öncesi dönem çocuklarının çevre duyarlılığına olan etkisi: Konya ili örneği
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Toplumların, dünyanın devamlılığının sağlanması için, sahip olunan değerlerin korunarak bir sonraki nesle aktarımının yapılması gerekmektedir. Somut değerlerden biri ve toplumların önce bölgesel daha sonra evrensel olan yaşamlarını geçirdikleri ortam çevreleridir. Çevre, bireylere yaşamları için gerekli kaynakları sunmaktadır. Barınma ve sağlık gibi ihtiyaçların karşılandığı, çevrenin hem korunması hem de güvenliğinin sağlanması insanlar için bir görevdir. Bu göreve ait önce farkındalığın, sonra da sorumluluğun kurulması bilinçli örnek ve eğitimler ile gerçekleşir. Tutum ve davranışların temelleri bireyin kritik dönemi olan okul öncesi dönemde atılmaktadır. Bu yaşlarda çocuklarda çevre duyarlılığı oluşturmak ancak onların en iyi öğrenme ortamı olan oyun ve çeşitli etkinlikler ile mümkündür. Bu araştırma ile okul öncesi dönemde gerçekleştirilip uygulanacak olan çevre temalı etkinlikler hem çocuğun gelişim alanlarının desteklenmesi hem de çevreye duyarlılığına yönelik olumlu bir algı oluşturulması amaçlanmıştır. Bu amaçla, Konya ili Selçuklu İlçesi bağımsız bir anaokulunda eğitimlerine devam eden çocuklardan çalışma grubu oluşturulmuştur. Verilerin toplanması için görüşme yöntemi kullanılmış ve elde edilen veriler nitel yöntemlerle analiz edilmiştir. Bu araştırma ile çocukların çevre algıları tespit edilerek, daha etkili eğitim programlarının oluşturulmasında bir kaynak olarak kullanılacağı öngörülmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi, Çevre, Çevre algısı, Okul öncesinde çevre
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yuvacı, E. H., Erişkin, S., Giler, F. ve Özer Aytekin, K. (2019). Çevre temalı etkinliklerin okul öncesi dönem çocuklarının çevre duyarlılığına olan etkisi: Konya ili örneği. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.