Çevre temalı etkinliklerin okul öncesi dönem çocuklarının çevre duyarlılığına olan etkisi: Konya ili örneği

dc.contributor.authorYuvacı, Esra Hilal
dc.contributor.authorErişkin, Selin
dc.contributor.authorGüler, Firdes
dc.contributor.authorÖzer Aytekin, Kamile
dc.date.accessioned2024-07-12T20:32:21Z
dc.date.available2024-07-12T20:32:21Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractToplumların, dünyanın devamlılığının sağlanması için, sahip olunan değerlerin korunarak bir sonraki nesle aktarımının yapılması gerekmektedir. Somut değerlerden biri ve toplumların önce bölgesel daha sonra evrensel olan yaşamlarını geçirdikleri ortam çevreleridir. Çevre, bireylere yaşamları için gerekli kaynakları sunmaktadır. Barınma ve sağlık gibi ihtiyaçların karşılandığı, çevrenin hem korunması hem de güvenliğinin sağlanması insanlar için bir görevdir. Bu göreve ait önce farkındalığın, sonra da sorumluluğun kurulması bilinçli örnek ve eğitimler ile gerçekleşir. Tutum ve davranışların temelleri bireyin kritik dönemi olan okul öncesi dönemde atılmaktadır. Bu yaşlarda çocuklarda çevre duyarlılığı oluşturmak ancak onların en iyi öğrenme ortamı olan oyun ve çeşitli etkinlikler ile mümkündür. Bu araştırma ile okul öncesi dönemde gerçekleştirilip uygulanacak olan çevre temalı etkinlikler hem çocuğun gelişim alanlarının desteklenmesi hem de çevreye duyarlılığına yönelik olumlu bir algı oluşturulması amaçlanmıştır. Bu amaçla, Konya ili Selçuklu İlçesi bağımsız bir anaokulunda eğitimlerine devam eden çocuklardan çalışma grubu oluşturulmuştur. Verilerin toplanması için görüşme yöntemi kullanılmış ve elde edilen veriler nitel yöntemlerle analiz edilmiştir. Bu araştırma ile çocukların çevre algıları tespit edilerek, daha etkili eğitim programlarının oluşturulmasında bir kaynak olarak kullanılacağı öngörülmektedir.en_US
dc.identifier.citationYuvacı, E. H., Erişkin, S., Giler, F. ve Özer Aytekin, K. (2019). Çevre temalı etkinliklerin okul öncesi dönem çocuklarının çevre duyarlılığına olan etkisi: Konya ili örneği. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/713
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06183
dc.subjectOkul öncesien_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.subjectÇevre algısıen_US
dc.subjectOkul öncesinde çevreen_US
dc.titleÇevre temalı etkinliklerin okul öncesi dönem çocuklarının çevre duyarlılığına olan etkisi: Konya ili örneğien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar