Çevre temalı etkinliklerin okul öncesi dönem çocuklarının çevre duyarlılığına olan etkisi: Konya ili örneği
dc.contributor.author | Yuvacı, Esra Hilal | |
dc.contributor.author | Erişkin, Selin | |
dc.contributor.author | Güler, Firdes | |
dc.contributor.author | Özer Aytekin, Kamile | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:32:21Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:32:21Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Toplumların, dünyanın devamlılığının sağlanması için, sahip olunan değerlerin korunarak bir sonraki nesle aktarımının yapılması gerekmektedir. Somut değerlerden biri ve toplumların önce bölgesel daha sonra evrensel olan yaşamlarını geçirdikleri ortam çevreleridir. Çevre, bireylere yaşamları için gerekli kaynakları sunmaktadır. Barınma ve sağlık gibi ihtiyaçların karşılandığı, çevrenin hem korunması hem de güvenliğinin sağlanması insanlar için bir görevdir. Bu göreve ait önce farkındalığın, sonra da sorumluluğun kurulması bilinçli örnek ve eğitimler ile gerçekleşir. Tutum ve davranışların temelleri bireyin kritik dönemi olan okul öncesi dönemde atılmaktadır. Bu yaşlarda çocuklarda çevre duyarlılığı oluşturmak ancak onların en iyi öğrenme ortamı olan oyun ve çeşitli etkinlikler ile mümkündür. Bu araştırma ile okul öncesi dönemde gerçekleştirilip uygulanacak olan çevre temalı etkinlikler hem çocuğun gelişim alanlarının desteklenmesi hem de çevreye duyarlılığına yönelik olumlu bir algı oluşturulması amaçlanmıştır. Bu amaçla, Konya ili Selçuklu İlçesi bağımsız bir anaokulunda eğitimlerine devam eden çocuklardan çalışma grubu oluşturulmuştur. Verilerin toplanması için görüşme yöntemi kullanılmış ve elde edilen veriler nitel yöntemlerle analiz edilmiştir. Bu araştırma ile çocukların çevre algıları tespit edilerek, daha etkili eğitim programlarının oluşturulmasında bir kaynak olarak kullanılacağı öngörülmektedir. | en_US |
dc.identifier.citation | Yuvacı, E. H., Erişkin, S., Giler, F. ve Özer Aytekin, K. (2019). Çevre temalı etkinliklerin okul öncesi dönem çocuklarının çevre duyarlılığına olan etkisi: Konya ili örneği. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/713 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06183 | |
dc.subject | Okul öncesi | en_US |
dc.subject | Çevre | en_US |
dc.subject | Çevre algısı | en_US |
dc.subject | Okul öncesinde çevre | en_US |
dc.title | Çevre temalı etkinliklerin okul öncesi dönem çocuklarının çevre duyarlılığına olan etkisi: Konya ili örneği | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |