Çoklu zeka kuramı bağlamında eğitimde yapılabilecekler

dc.date.accessioned2024-07-12T21:37:03Z
dc.date.available2024-07-12T21:37:03Z
dc.date.issued2003en_US
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.description.abstractZekâ kısaca, doğuştan getirilen ve sonradan (çevreden) edinilen yetenekler toplamıdır. İnsanlar birçok yönden, özellikle de zekâ bakımından ortak, gelişmeye açık özellikler taşır. Ancak bizi birbirimizden farklı kılan özelliklerimiz de vardır. O nedenle zekâ, ne kalıtımsal, ne de çevresel etkenlerden sıyrılarak açıklanabilmektedir. Zekâ ve zekânın ölçülmesiyle ilgili çok sayıda kuram vardır. Bu yazıda, tek tek kuramlar ele alınmamakta; yalnızca Çoklu zekâ Kuramı (ÇZK) Üzerinde durulmaktadır. Söz konusu kuram, klinik, iş ve eğitim ortamlarında pratik yararlarının görülmesi nedeniyle öne çıkmış, hatta popüler olmuştur. Bu bağlamda, ÇZK’nın eğitim uygulamalarında ne türden işlevlerinin olabileceği irdelenerek, bazı örnekler sunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractIntelligence in short, is the sum of skills which are, innate and acquired later from the environment. People with various aspects carry skills which are in many ways especially in terms of intelligence share common and developing characteristics. Yet, there are some qualities which distinguishes us from each other. That's why, intelligence can neither be described as inherited nor adopted from environmental effects. There are many theories about intelligence and measuring intelligence. In this article, only theory of multiple intelligence theory (MIT) has been covered, leaving out others. The mentioned theory has been outstanding and even has become popular because of its practical use in clinical, business and educational situations. In this manner, the functions of multiple intelligence theory in educational practice has been studied and some examples have been presented.en_US
dc.identifier.citationTemel, A. (2003). Çoklu zeka kuramı bağlamında eğitimde yapılabilecekler. Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 1(3), s. 33-47.en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.identifier.issn1303-3115
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6675
dc.identifier.volume1en_US
dc.institutionauthorTemel, Ali
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofFen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY00975
dc.subjectZekâen_US
dc.subjectÇoklu zekâen_US
dc.subjectÇoklu zekâ kuramıen_US
dc.subjectIntelligenceen_US
dc.subjectMultiple intelligenceen_US
dc.subjectMultiple intelligence theoryen_US
dc.titleÇoklu zeka kuramı bağlamında eğitimde yapılabilecekleren_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar