Entegre kalite & pazarlama yönetim sistemi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Dünyada birçok işletme tarafından referans alınarak uygulanan ISO 9001 Yönetim Sistemi Standartları, işletmelerin ürün ve hizmetleri ile farklılık yaratarak müşteri beklentilerini tamamen veya beklentilerin ötesinde karşılayarak müşteri memnuniyeti sağlamayı amaçlamaktadır. Bu yüzden, Kalite Yönetim Sistemleri’nin müşteri ve pazar açısından önemi giderek artmakta ve işletmelerin müşteri, çevre ve çalışan odaklı yaklaşımı her koşulda sağlıklı bir ömür sürdürmelerini güvence altına almaktadır. Bu çalışmada giriş bölümü ile ikinci bölümde Kalite kavramı ve Gelişim süreci, Kalite Yönetim Sisteminin ne olduğu açıklanmıştır, TKY ve 6 sigma yaklaşımlarına değinilmiştir. Üçüncü bölümde Bütünleşik Pazarlama ve Kalite Yönetimi İlişkisi tanımlanmış, Son bölümde ise Entegre Kalite ve Pazarlama Yönetim Sistemi (EKPYS) yaklaşımı açıklanmıştır.
ISO 9001 Management System Standards, which are applied with reference to many enterprises in the world, aims to provide customer satisfaction by meeting customers' expectations completely or beyond expectations by creating differences with products and services of enterprises. Therefore Quality Management Systems’ the importance of the customer satisfaction for the market and clients is gradually increasing and organization’s customer, environment and staff oriented approachs guarantees them a lasting lifetime. In this study, the concept of quality and development process, what is the Quality Management System, are explained, TQM and 6 sigma approaches are mentioned in the introduction and the second part. In the third part, Integrated Marketing and Quality Management Relationship is defined. In the last part, Integrated Quality and Marketing Management System (IQMMS) approach is explained.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kalite, TKY, Kalite Yönetimi, Bütünleşik Pazarlama, EKPYS, Quality, TQM, Quality Management, Integrated Marketing, IQMMS

Kaynak

International Congress on Business and Marketing

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Karademir, İ. ve Özgeldi, M. (2019). Entegre kalite & pazarlama yönetim sistemi / Integrated quality & marketing management system. International Congress on Business and Marketing. s. 467-485.