Fen bilimleri doğasının (nature of science) öğretiminde izlenebilecek pratik yaklaşımlar

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Fen bilimleri öğretmenlerinin pek çoğu öğrencilerinin bilimin gücü ve sınırları hakkındaki görüşlerini anlamaya yetersiz kalmaktadır. Bu öğretmenler kendi öğrencilerinin bilim insanına olan bakış açıları hakkında araştırmaya dayalı pek az fikirleri var. Öyle ki kayda değer pek çok öğrenci biIim adamlarını tüm zamanını labaraturda harcayan ve buluş yapmaktan başka işi olmayan insanlar olarak düşünüyor. Aynı zamanda bu öğretmenler evrim ya da "Büyük Patlama" gibi konuları işlerken kendilerini zor durumda bırakıcı sorularla, karşılaşmaktan çekinmekte ya da korkmaktadırlar.

Açıklama

Tam metin/Full text

Anahtar Kelimeler

Fen bilimleri, Fen bilimleri doğası, Fen bilimleri eğitimi

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Topçu, F. ve Aslan, F. (2001). Fen bilimleri doğasının (nature of science) öğretiminde izlenebilecek pratik yaklaşımlar. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (72-74 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.