Conflicts between consumers’ actual and ideal self-image: A protest Approach to stereotyped cosmetic brand messages through dove’s Real beauty campaign and self-esteem program
Küçük Resim Yok
Tarih
2012
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışma tüketicilerin gerçek ve ideal benlik imajları arasındaki çatışmaya ve bu çatışmanın ‘güzellik’ tanımındaki yansımasına odaklanmaktadır. Çalışma, kozmetik markaların gerçek benlikten ayrı olarak ideal benlikle benzeşen mesajlar ilettiğini ve kozmetik marka mesajlarının tüketicilerin ideal benliklerine bağlı olduğunu varsaymakla birlikte, güzellik vadeden marka mesajlarının analojik basmakalıp modellerden oluştuğuna, ürün ve güzellik mesajlarının defalarca kendilerini tekrar etmelerine ilişkin bir perspektif sunmaktadır. Bu kolektif trende protest olarak Dove tarafından gerçekleştirilen ve ‘gerçek benlik’ vurgusunu temel alan ‘Campaign for Real Beauty’ adlı kampanya, ‘movement for self-esteem’ projesi ile devam ederek, özellikle genç kadınları dış görünüşleriyle barışık olma konusunda bilinçlendirmeyi hedeflemektedir. Çalışma, kozmetik endüstrisinin sunduğu güzellik vaatleri ve yarattığı stereotipi değerlendirmenin yanı sıra, bu akıma eleştirel bir bakış açısıyla karşı duruşa dayandırılan marka mesajlarını ve ilgili iletişim çabalarını, geri planlarındaki marka yapısını dikkate alarak tartışmaktadır. Aynı zamanda, bu tartışmaları sürdürülebilir marka kimliği ekseninde değerlendirerek kampanya temaları konusuna yorum geliştirmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
0
Sayı
43