Conflicts between consumers’ actual and ideal self-image: A protest Approach to stereotyped cosmetic brand messages through dove’s Real beauty campaign and self-esteem program

dc.contributor.authorKodak, Dilge
dc.contributor.authorOtay, Filiz Demir
dc.date.accessioned2024-07-12T22:02:55Z
dc.date.available2024-07-12T22:02:55Z
dc.date.issued2012en_US
dc.description.abstractBu çalışma tüketicilerin gerçek ve ideal benlik imajları arasındaki çatışmaya ve bu çatışmanın ‘güzellik’ tanımındaki yansımasına odaklanmaktadır. Çalışma, kozmetik markaların gerçek benlikten ayrı olarak ideal benlikle benzeşen mesajlar ilettiğini ve kozmetik marka mesajlarının tüketicilerin ideal benliklerine bağlı olduğunu varsaymakla birlikte, güzellik vadeden marka mesajlarının analojik basmakalıp modellerden oluştuğuna, ürün ve güzellik mesajlarının defalarca kendilerini tekrar etmelerine ilişkin bir perspektif sunmaktadır. Bu kolektif trende protest olarak Dove tarafından gerçekleştirilen ve ‘gerçek benlik’ vurgusunu temel alan ‘Campaign for Real Beauty’ adlı kampanya, ‘movement for self-esteem’ projesi ile devam ederek, özellikle genç kadınları dış görünüşleriyle barışık olma konusunda bilinçlendirmeyi hedeflemektedir. Çalışma, kozmetik endüstrisinin sunduğu güzellik vaatleri ve yarattığı stereotipi değerlendirmenin yanı sıra, bu akıma eleştirel bir bakış açısıyla karşı duruşa dayandırılan marka mesajlarını ve ilgili iletişim çabalarını, geri planlarındaki marka yapısını dikkate alarak tartışmaktadır. Aynı zamanda, bu tartışmaları sürdürülebilir marka kimliği ekseninde değerlendirerek kampanya temaları konusuna yorum geliştirmektedir.en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.identifier.issn1302-633X
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.trdizinid153522en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/153522
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9270
dc.identifier.volume0en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04506
dc.titleConflicts between consumers’ actual and ideal self-image: A protest Approach to stereotyped cosmetic brand messages through dove’s Real beauty campaign and self-esteem programen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar