Bazı kimya kavramlarıyla ilgili öğrenci yanılgıları: bir literatür araştırması

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Araştırmalar öğrencilerin sınıfta bazı ön bilgilerle geldiğini, bu ön bilgilerin bilimsel olarak kabul edilenlerden oldukça farklı olduğunu ve sıradan öğretime karşı o|dukça dirençli olduğunu göstermektedir. Bu ön bilgiler öğrencilerin yeni bilgiyi yorumlamalarını etkilediği gibi aynı zamanda bazen de yeni bilginin kavranmasını engelleyebilmektedir. Bilim çevreleri tarafından kabul edilenlerden farklı olarak ortaya çıkan bu tür öğrenci algılamaları "yanlış kavrama (misconception)". "alternatif kavrama (alternative conception)", "ön kavrama (preconception)" veya "yanılgı" şeklinde adlandırılmaktadır. Öğrencilerde var olan yanılgılar daha sonraki öğrencileri olumsuz şekilde etkilemektedir. Bu nedenle öğrenci yanlış kavramalarının belirlenmesi ve öğretim etkinliklerinin bunları giderecek şekilde hazırlanması önemlidir. Bu çalışmada atom ve molekül, Kimyasal Denge ve Asitler ve Bazlar gibi bazı kimya kavramlarıyla ilgili literatürde belirtilen yanlış kavramaların bir derlemesi yapılmıştır.
Research in science education shows that students come to class with some views about scientific events. These viewa are different from those which are accepted by scientific community and resist to change by using traditional teaching strategies. Such students views are labeled as misconceptions, alternative conceptions, preconceptions, alternative framework, etc. These views effect students further learning. Therefore it is important to determine such views and design learning activities to change them to scientific ones. In this study, misconceptions reported in the related literature about some chemistry concepts such as atoms and molecules, chemical equilibrium and acids and bases are investigated.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kimya eğitimi, Öğrenme, Yanılgı, Chemistry education, Learning, Misconception

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Özmen, H., Demircioğlu, G. ve Ayas, A. (2001). Bazı kimya kavramlarıyla ilgili öğrenci yanılgıları: bir literatür araştırması. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (414-420 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.