Bazı kimya kavramlarıyla ilgili öğrenci yanılgıları: bir literatür araştırması

dc.contributor.authorÖzmen, Haluk
dc.contributor.authorDemircioğlu, Gökhan
dc.contributor.authorAyas, Alipaşa
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:45Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:45Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractAraştırmalar öğrencilerin sınıfta bazı ön bilgilerle geldiğini, bu ön bilgilerin bilimsel olarak kabul edilenlerden oldukça farklı olduğunu ve sıradan öğretime karşı o|dukça dirençli olduğunu göstermektedir. Bu ön bilgiler öğrencilerin yeni bilgiyi yorumlamalarını etkilediği gibi aynı zamanda bazen de yeni bilginin kavranmasını engelleyebilmektedir. Bilim çevreleri tarafından kabul edilenlerden farklı olarak ortaya çıkan bu tür öğrenci algılamaları "yanlış kavrama (misconception)". "alternatif kavrama (alternative conception)", "ön kavrama (preconception)" veya "yanılgı" şeklinde adlandırılmaktadır. Öğrencilerde var olan yanılgılar daha sonraki öğrencileri olumsuz şekilde etkilemektedir. Bu nedenle öğrenci yanlış kavramalarının belirlenmesi ve öğretim etkinliklerinin bunları giderecek şekilde hazırlanması önemlidir. Bu çalışmada atom ve molekül, Kimyasal Denge ve Asitler ve Bazlar gibi bazı kimya kavramlarıyla ilgili literatürde belirtilen yanlış kavramaların bir derlemesi yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractResearch in science education shows that students come to class with some views about scientific events. These viewa are different from those which are accepted by scientific community and resist to change by using traditional teaching strategies. Such students views are labeled as misconceptions, alternative conceptions, preconceptions, alternative framework, etc. These views effect students further learning. Therefore it is important to determine such views and design learning activities to change them to scientific ones. In this study, misconceptions reported in the related literature about some chemistry concepts such as atoms and molecules, chemical equilibrium and acids and bases are investigated.en_US
dc.identifier.citationÖzmen, H., Demircioğlu, G. ve Ayas, A. (2001). Bazı kimya kavramlarıyla ilgili öğrenci yanılgıları: bir literatür araştırması. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (414-420 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage420en_US
dc.identifier.startpage414en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5166
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05969
dc.subjectKimya eğitimien_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectYanılgıen_US
dc.subjectChemistry educationen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectMisconceptionen_US
dc.titleBazı kimya kavramlarıyla ilgili öğrenci yanılgıları: bir literatür araştırmasıen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar