Anaokulu ve anasınıflarında bulunan çocuk kitaplarının şiddet ve korku ögeleri açısından incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Hikaye kitapları, çocukların bilişsel, sosyal-duygusal ve dil gelişimlerini desteklemekte; ayrıca çocukların yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmektedir. Okul öncesi dönemde kullanılan çocuk kitaplarının nitelikli olması, çocukların görsel algı, merak, neden-sonuç ilişkisi kurma ve empati becerilerinin gelişmesini sağlar. Çocuk kitaplarında kullanılan çizimler ve ifadeler çocuğun ruh sağlığını olumsuz yönde etkilememelidir. Uşak ilinde anasınıfı ve anaokullarında yer alan çocuk kitaplarının şiddet ve korku ögeleri içerme durumunun belirlenmesi amaçlanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi dönem, Çocuk, Çocuk kitabı
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ars, N., Gökçe, A., Şeker, T. (2019). Anaokulu ve anasınıflarında bulunan çocuk kitaplarının şiddet ve korku ögeleri açısından incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.