E-commerce in wine sector of Serbia, Croatia and Slovenia

No Thumbnail Available

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Maltepe Üniversitesi

Access Rights

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Nowadays internet has a very important role in the business sector, especially in case of getting in touch with the costumers. ln agriculture sector usage of internet is not popular enough. One of the reasons is inability of agriculture producers to adapt to innovations, The sector which is progressing in terms of usage of modern technologies as a tool of promotion and commerce is wine sector. This research paper examined the role of e-commerce in three Balkan countries, Croatia, Slovenia and Serbia. lt was conducted Content Analysis examining the web sites of registered wine cellars in the targeted regions. lt is found out that Slovenia and Croatia are better positioned comparing to Serbia.
Günümüzde internet, özellikle de müşteri ile temasa geçilmesi durumunda, iş dünyasında çok önemli bir role sahiptir. Tarım sektöründe internet kullanımı yeterince popüler değil. Bunun sebeplerinden biri, tarım üreticilerinin yeniliklere adapte olmamasından kaynaklanmaktadır. Modern teknolojilerin kullanıldığı, promosyon ve ticaret aracı olarak ilerlemeye devam ettiği sektör şarap sektörüdür. Bu araştırma ile üç Balkan ülkesi olan Hırvatistan, Slovenya ve Sırbistan'daki e-ticaretin rolü incelenmektedir. Hedeflenen bölgelerdeki kayıtlı şarap mahzenlerinin web sitelerini inceleyerek içerik analizi yapıldı. Slovenya ve Hırvatistan'ın Sırbistan'a kıyasla daha iyi konumda olduğu görüldü.

Description

Keywords

Journal or Series

International Business and Management Student Congress 2017

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

Issue

Citation

Petrovic, N. (2017). E-commerce in wine sector of Serbia, Croatia and Slovenia / Sırbistan, Hırvatistan ve Slovenya'nın şarap sektöründe e-ticaret faaliyetleri. Maltepe Üniversitesi, International Business and Management Student Congress 2017. s. 50-51.