E-commerce in wine sector of Serbia, Croatia and Slovenia
No Thumbnail Available
Date
2017
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Maltepe Üniversitesi
Access Rights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Nowadays internet has a very important role in the business sector, especially in case of getting in touch with the costumers. ln agriculture sector usage of internet is not popular enough. One of the reasons is inability of agriculture producers to adapt to innovations, The sector which is progressing in terms of usage of modern technologies as a tool of promotion and commerce is wine sector. This research paper examined the role of e-commerce in three Balkan countries, Croatia, Slovenia and Serbia. lt was conducted Content Analysis examining the web sites of registered wine cellars in the targeted regions. lt is found out that Slovenia and Croatia are better positioned comparing to Serbia.
Günümüzde internet, özellikle de müşteri ile temasa geçilmesi durumunda, iş dünyasında çok önemli bir role sahiptir. Tarım sektöründe internet kullanımı yeterince popüler değil. Bunun sebeplerinden biri, tarım üreticilerinin yeniliklere adapte olmamasından kaynaklanmaktadır. Modern teknolojilerin kullanıldığı, promosyon ve ticaret aracı olarak ilerlemeye devam ettiği sektör şarap sektörüdür. Bu araştırma ile üç Balkan ülkesi olan Hırvatistan, Slovenya ve Sırbistan'daki e-ticaretin rolü incelenmektedir. Hedeflenen bölgelerdeki kayıtlı şarap mahzenlerinin web sitelerini inceleyerek içerik analizi yapıldı. Slovenya ve Hırvatistan'ın Sırbistan'a kıyasla daha iyi konumda olduğu görüldü.
Günümüzde internet, özellikle de müşteri ile temasa geçilmesi durumunda, iş dünyasında çok önemli bir role sahiptir. Tarım sektöründe internet kullanımı yeterince popüler değil. Bunun sebeplerinden biri, tarım üreticilerinin yeniliklere adapte olmamasından kaynaklanmaktadır. Modern teknolojilerin kullanıldığı, promosyon ve ticaret aracı olarak ilerlemeye devam ettiği sektör şarap sektörüdür. Bu araştırma ile üç Balkan ülkesi olan Hırvatistan, Slovenya ve Sırbistan'daki e-ticaretin rolü incelenmektedir. Hedeflenen bölgelerdeki kayıtlı şarap mahzenlerinin web sitelerini inceleyerek içerik analizi yapıldı. Slovenya ve Hırvatistan'ın Sırbistan'a kıyasla daha iyi konumda olduğu görüldü.
Description
Keywords
Journal or Series
International Business and Management Student Congress 2017
WoS Q Value
Scopus Q Value
Volume
Issue
Citation
Petrovic, N. (2017). E-commerce in wine sector of Serbia, Croatia and Slovenia / Sırbistan, Hırvatistan ve Slovenya'nın şarap sektöründe e-ticaret faaliyetleri. Maltepe Üniversitesi, International Business and Management Student Congress 2017. s. 50-51.