E-commerce in wine sector of Serbia, Croatia and Slovenia

dc.contributor.authorPetrovic, Nikolina
dc.date.accessioned2024-07-12T21:30:16Z
dc.date.available2024-07-12T21:30:16Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractNowadays internet has a very important role in the business sector, especially in case of getting in touch with the costumers. ln agriculture sector usage of internet is not popular enough. One of the reasons is inability of agriculture producers to adapt to innovations, The sector which is progressing in terms of usage of modern technologies as a tool of promotion and commerce is wine sector. This research paper examined the role of e-commerce in three Balkan countries, Croatia, Slovenia and Serbia. lt was conducted Content Analysis examining the web sites of registered wine cellars in the targeted regions. lt is found out that Slovenia and Croatia are better positioned comparing to Serbia.en_US
dc.description.abstractGünümüzde internet, özellikle de müşteri ile temasa geçilmesi durumunda, iş dünyasında çok önemli bir role sahiptir. Tarım sektöründe internet kullanımı yeterince popüler değil. Bunun sebeplerinden biri, tarım üreticilerinin yeniliklere adapte olmamasından kaynaklanmaktadır. Modern teknolojilerin kullanıldığı, promosyon ve ticaret aracı olarak ilerlemeye devam ettiği sektör şarap sektörüdür. Bu araştırma ile üç Balkan ülkesi olan Hırvatistan, Slovenya ve Sırbistan'daki e-ticaretin rolü incelenmektedir. Hedeflenen bölgelerdeki kayıtlı şarap mahzenlerinin web sitelerini inceleyerek içerik analizi yapıldı. Slovenya ve Hırvatistan'ın Sırbistan'a kıyasla daha iyi konumda olduğu görüldü.en_US
dc.identifier.citationPetrovic, N. (2017). E-commerce in wine sector of Serbia, Croatia and Slovenia / Sırbistan, Hırvatistan ve Slovenya'nın şarap sektöründe e-ticaret faaliyetleri. Maltepe Üniversitesi, International Business and Management Student Congress 2017. s. 50-51.en_US
dc.identifier.endpage51en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-90-1
dc.identifier.startpage50en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6103
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Business and Management Student Congress 2017en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY07496
dc.titleE-commerce in wine sector of Serbia, Croatia and Sloveniaen_US
dc.title.alternativeSırbistan, Hırvatistan ve Slovenya'nın şarap sektöründe e-ticaret faaliyetlerien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar