Training critical thinking professionals through imece circles and concept maps
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Durmuş Günay
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Eğitim ailede başlar ve okuldaki profesyoneller olan öğretmenlerin rehberliğinde devam eder. Okullaşmanın hedefi olan öğrenme karmaşık bir süreçtir. Ancak bilişsel yöntemleri izleyip kavram haritaları gibi son gelişmeleri sınıfta uygulamanın öneminin ayırdında olan nitelikli öğretmenler vasıtasıyla etkin bir öğrenme sağlanabilir. Eleştirel ve mantıklı düşünme becerileri geliştirmenin bir yolu olan Kavram Haritaları bağlantılar aracılığıyla öğrencilere bireysel fikirlerden bütünselliğe nasıl geçebilecekleri konusunda yardımcı olur. Çoğunlukça bilindiği gibi, anlamlı öğrenme yeni kavramların mevcut bilişsel yapıya asimile edilmesi mümkündür. Geleceğin liderlerinin yönlendiricileri olan profesyoneller günümüz yükseköğrenim kurumlarında yetiştirilirken bu gereksinim göz önüne alınarak yetiştirilmelidir. Bu makalede yazar bir eğitim fakültesinde verdiği “Sınıf Yönetimi” dersinde uygulanmış olan ve Kavram Haritaları eğitimine odaklı iki atölye çalışmasının amaçlarını, adımlarını ve sonuçlarını paylaşmaktadır. Ayrıca atölyeye katılan öğrencilerin bazılarının yansımaları da makalede yer almaktadır.
Education starts in the family and goes on under the guidance of school professionals, teachers. Learning, which is the goal of schooling, is a complex process. It can only be effective through qualified teachers who are aware of the significance of knowing and applying recent cognitive methodologies such as concept maps. Concept maps are a way to develop critical and logical thinking study skills by revealing connections and helping students see how individual ideas form a larger whole. As is known by many, meaningful learning involves the assimilation of new concepts and propositions into existing cognitive structures. Professionals, as the leading forces of future leaders, need to be trained based upon the satisfaction of the above-mentioned needs during the university years. In this article, the author will share the goals, steps and outcomes of two “Concept-Mapping” workshops conducted at “Classroom Management” course at a Faculty of Education. The readers will also find reflections of the teacher-trainees impressive.
Education starts in the family and goes on under the guidance of school professionals, teachers. Learning, which is the goal of schooling, is a complex process. It can only be effective through qualified teachers who are aware of the significance of knowing and applying recent cognitive methodologies such as concept maps. Concept maps are a way to develop critical and logical thinking study skills by revealing connections and helping students see how individual ideas form a larger whole. As is known by many, meaningful learning involves the assimilation of new concepts and propositions into existing cognitive structures. Professionals, as the leading forces of future leaders, need to be trained based upon the satisfaction of the above-mentioned needs during the university years. In this article, the author will share the goals, steps and outcomes of two “Concept-Mapping” workshops conducted at “Classroom Management” course at a Faculty of Education. The readers will also find reflections of the teacher-trainees impressive.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kavram haritaları, işbirliği, öğretmen eğitimi, eleştirel düşünürler, Concept maps, collaboration, teacher trainees, critical thinkers
Kaynak
Üniversite Araştırmaları Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
2
Sayı
3
Künye
Köksal, H. (2019). Training critical thinking professionals through imece circles and concept maps / İmece halkaları ve kavram haritaları yoluyla eleştirel düşünen meslek sahipleri (profesyoneller) yetiştirme. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2(3), s. 174-182.