Training critical thinking professionals through imece circles and concept maps

dc.authorid0000-0003-3909-5353en_US
dc.contributor.authorKöksal, Hayal
dc.date.accessioned2024-07-12T20:53:32Z
dc.date.available2024-07-12T20:53:32Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractEğitim ailede başlar ve okuldaki profesyoneller olan öğretmenlerin rehberliğinde devam eder. Okullaşmanın hedefi olan öğrenme karmaşık bir süreçtir. Ancak bilişsel yöntemleri izleyip kavram haritaları gibi son gelişmeleri sınıfta uygulamanın öneminin ayırdında olan nitelikli öğretmenler vasıtasıyla etkin bir öğrenme sağlanabilir. Eleştirel ve mantıklı düşünme becerileri geliştirmenin bir yolu olan Kavram Haritaları bağlantılar aracılığıyla öğrencilere bireysel fikirlerden bütünselliğe nasıl geçebilecekleri konusunda yardımcı olur. Çoğunlukça bilindiği gibi, anlamlı öğrenme yeni kavramların mevcut bilişsel yapıya asimile edilmesi mümkündür. Geleceğin liderlerinin yönlendiricileri olan profesyoneller günümüz yükseköğrenim kurumlarında yetiştirilirken bu gereksinim göz önüne alınarak yetiştirilmelidir. Bu makalede yazar bir eğitim fakültesinde verdiği “Sınıf Yönetimi” dersinde uygulanmış olan ve Kavram Haritaları eğitimine odaklı iki atölye çalışmasının amaçlarını, adımlarını ve sonuçlarını paylaşmaktadır. Ayrıca atölyeye katılan öğrencilerin bazılarının yansımaları da makalede yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractEducation starts in the family and goes on under the guidance of school professionals, teachers. Learning, which is the goal of schooling, is a complex process. It can only be effective through qualified teachers who are aware of the significance of knowing and applying recent cognitive methodologies such as concept maps. Concept maps are a way to develop critical and logical thinking study skills by revealing connections and helping students see how individual ideas form a larger whole. As is known by many, meaningful learning involves the assimilation of new concepts and propositions into existing cognitive structures. Professionals, as the leading forces of future leaders, need to be trained based upon the satisfaction of the above-mentioned needs during the university years. In this article, the author will share the goals, steps and outcomes of two “Concept-Mapping” workshops conducted at “Classroom Management” course at a Faculty of Education. The readers will also find reflections of the teacher-trainees impressive.en_US
dc.identifier.citationKöksal, H. (2019). Training critical thinking professionals through imece circles and concept maps / İmece halkaları ve kavram haritaları yoluyla eleştirel düşünen meslek sahipleri (profesyoneller) yetiştirme. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2(3), s. 174-182.en_US
dc.identifier.endpage182en_US
dc.identifier.issn2636-7459
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage174en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/50701/650665
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2648
dc.identifier.volume2en_US
dc.institutionauthorKöksal, Hayal
dc.language.isoenen_US
dc.publisherDurmuş Günayen_US
dc.relation.ispartofÜniversite Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY03988
dc.subjectKavram haritalarıen_US
dc.subjectişbirliğien_US
dc.subjectöğretmen eğitimien_US
dc.subjecteleştirel düşünürleren_US
dc.subjectConcept mapsen_US
dc.subjectcollaborationen_US
dc.subjectteacher traineesen_US
dc.subjectcritical thinkersen_US
dc.titleTraining critical thinking professionals through imece circles and concept mapsen_US
dc.title.alternativeİmece halkaları ve kavram haritaları yoluyla eleştirel düşünen meslek sahipleri (profesyoneller) yetiştirmeen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar