Uygulama öğretim elemanlarının gözüyle okul öncesi öğretmenlik uygulaması dersi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Öğretmenlik Uygulaması dersi haftada bir gün olmak koşuluyla iki dönem sürmekte ve öğretmen adayının okul öncesi eğitim programını planlama, uygulama ve değerlendirme yapabilmesini amaçlamaktadır. Öğretim elemanları, uygulama öğretmenlerine ve sorumluluğundaki öğretmen adaylarına programı, görev ve sorumluluklarını tanıtır. Sorumlu olduğu öğretmen adaylarının etkinliklerde belirtilen işleri yapabilmeleri için uygulama öğretmenleri ile işbirliği yapar. Öğretmen adaylarının planlama, uygulama ve değerlendirmelerine sözlü ve yazılı dönütler verir. Bütün bu sorumlulukların yanında Milli Eğitim Bakanlığı öğretim elemanlarına http://uod.meb.gov.tr aracılığıyla öğretmen adayının her hafta sistem üzerinden değerlendirilmesi gibi ek sorumluluklar vermiştir. Değerlendirme esnasında hem öğretim elemanlarının değerlendirme notu ağırlığını %32,90’a indirgemiş hem de her hafta öğretim elemanlarının uygulama okuluna gelip gelmediğinin müdür yardımcıları tarafından sisteme kaydedilmesini istemiştir. Bu durumda uygulama öğretmeni uygulama sürecinin hakimi durumuna gelmiştir. Sonraki yıllarda ise her etkinlik uygulaması öncesi ve sonrası öğretim elemanının öğretmen adayı ve öğretmenle toplantı yapması ve bu video kaydını da sisteme yüklemesi planlar dahilindedir. Bu bağlamda, yoğun ders yüklerine ek olarak uygulama öğretim elemanlarının bu süreç esnasında yaşadıkları sıkıntılar sürecin çıktılarına da olumsuz etki yapabilmektedir. Bu noktadan hareketle, bu çalışma uygulama öğretim elemanlarının okul öncesi öğretmenlik uygulaması dersi hakkında görüşlerini ve yaşadıkları sorunları tespit etmek ve kendi ağızlarından sorunlara olası çözüm yollarını ortaya koymak amacıyla yürütülmüştür.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitimi, Öğretmenlik uygulaması, Uygulama öğretim elemanı, Öğretmen adayı
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Anmal, B. ve Çevik, H. (2019). Uygulama öğretim elemanlarının gözüyle okul öncesi öğretmenlik uygulaması dersi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.