Uygulama öğretim elemanlarının gözüyle okul öncesi öğretmenlik uygulaması dersi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Öğretmenlik Uygulaması dersi haftada bir gün olmak koşuluyla iki dönem sürmekte ve öğretmen adayının okul öncesi eğitim programını planlama, uygulama ve değerlendirme yapabilmesini amaçlamaktadır. Öğretim elemanları, uygulama öğretmenlerine ve sorumluluğundaki öğretmen adaylarına programı, görev ve sorumluluklarını tanıtır. Sorumlu olduğu öğretmen adaylarının etkinliklerde belirtilen işleri yapabilmeleri için uygulama öğretmenleri ile işbirliği yapar. Öğretmen adaylarının planlama, uygulama ve değerlendirmelerine sözlü ve yazılı dönütler verir. Bütün bu sorumlulukların yanında Milli Eğitim Bakanlığı öğretim elemanlarına http://uod.meb.gov.tr aracılığıyla öğretmen adayının her hafta sistem üzerinden değerlendirilmesi gibi ek sorumluluklar vermiştir. Değerlendirme esnasında hem öğretim elemanlarının değerlendirme notu ağırlığını %32,90’a indirgemiş hem de her hafta öğretim elemanlarının uygulama okuluna gelip gelmediğinin müdür yardımcıları tarafından sisteme kaydedilmesini istemiştir. Bu durumda uygulama öğretmeni uygulama sürecinin hakimi durumuna gelmiştir. Sonraki yıllarda ise her etkinlik uygulaması öncesi ve sonrası öğretim elemanının öğretmen adayı ve öğretmenle toplantı yapması ve bu video kaydını da sisteme yüklemesi planlar dahilindedir. Bu bağlamda, yoğun ders yüklerine ek olarak uygulama öğretim elemanlarının bu süreç esnasında yaşadıkları sıkıntılar sürecin çıktılarına da olumsuz etki yapabilmektedir. Bu noktadan hareketle, bu çalışma uygulama öğretim elemanlarının okul öncesi öğretmenlik uygulaması dersi hakkında görüşlerini ve yaşadıkları sorunları tespit etmek ve kendi ağızlarından sorunlara olası çözüm yollarını ortaya koymak amacıyla yürütülmüştür.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitimi, Öğretmenlik uygulaması, Uygulama öğretim elemanı, Öğretmen adayı

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Anmal, B. ve Çevik, H. (2019). Uygulama öğretim elemanlarının gözüyle okul öncesi öğretmenlik uygulaması dersi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.