Uygulama öğretim elemanlarının gözüyle okul öncesi öğretmenlik uygulaması dersi

dc.contributor.authorAnmal, Büşra
dc.contributor.authorÇevik, Hasibe
dc.date.accessioned2024-07-12T20:35:17Z
dc.date.available2024-07-12T20:35:17Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractAmaç: Öğretmenlik Uygulaması dersi haftada bir gün olmak koşuluyla iki dönem sürmekte ve öğretmen adayının okul öncesi eğitim programını planlama, uygulama ve değerlendirme yapabilmesini amaçlamaktadır. Öğretim elemanları, uygulama öğretmenlerine ve sorumluluğundaki öğretmen adaylarına programı, görev ve sorumluluklarını tanıtır. Sorumlu olduğu öğretmen adaylarının etkinliklerde belirtilen işleri yapabilmeleri için uygulama öğretmenleri ile işbirliği yapar. Öğretmen adaylarının planlama, uygulama ve değerlendirmelerine sözlü ve yazılı dönütler verir. Bütün bu sorumlulukların yanında Milli Eğitim Bakanlığı öğretim elemanlarına http://uod.meb.gov.tr aracılığıyla öğretmen adayının her hafta sistem üzerinden değerlendirilmesi gibi ek sorumluluklar vermiştir. Değerlendirme esnasında hem öğretim elemanlarının değerlendirme notu ağırlığını %32,90’a indirgemiş hem de her hafta öğretim elemanlarının uygulama okuluna gelip gelmediğinin müdür yardımcıları tarafından sisteme kaydedilmesini istemiştir. Bu durumda uygulama öğretmeni uygulama sürecinin hakimi durumuna gelmiştir. Sonraki yıllarda ise her etkinlik uygulaması öncesi ve sonrası öğretim elemanının öğretmen adayı ve öğretmenle toplantı yapması ve bu video kaydını da sisteme yüklemesi planlar dahilindedir. Bu bağlamda, yoğun ders yüklerine ek olarak uygulama öğretim elemanlarının bu süreç esnasında yaşadıkları sıkıntılar sürecin çıktılarına da olumsuz etki yapabilmektedir. Bu noktadan hareketle, bu çalışma uygulama öğretim elemanlarının okul öncesi öğretmenlik uygulaması dersi hakkında görüşlerini ve yaşadıkları sorunları tespit etmek ve kendi ağızlarından sorunlara olası çözüm yollarını ortaya koymak amacıyla yürütülmüştür.en_US
dc.identifier.citationAnmal, B. ve Çevik, H. (2019). Uygulama öğretim elemanlarının gözüyle okul öncesi öğretmenlik uygulaması dersi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/877
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06347
dc.subjectOkul öncesi eğitimien_US
dc.subjectÖğretmenlik uygulamasıen_US
dc.subjectUygulama öğretim elemanıen_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.titleUygulama öğretim elemanlarının gözüyle okul öncesi öğretmenlik uygulaması dersien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar