Satış bölgelerinin oluşturulması ve işleyişi süt ve süt ürünleri sektöründe bir örnek olay incelenmesi.

dc.contributor.advisorÖztek, Mehmet Yaman
dc.contributor.authorYayla, Zafer
dc.date.accessioned2024-07-12T22:16:26Z
dc.date.available2024-07-12T22:16:26Z
dc.date.issued2008en_US
dc.date.submitted2008en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİşletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri; ürettikleri ürünlerin satışının yapılmasıyla gerçekleşmektedir. Ürettikleri ürünlerin satışını sistemli ve programlı bir şekilde yapan firmalar, rekabette ön planda olup, ilerleme kaydetmektedirler. Bu da işletme içinde oluşturulan etkili bir satış yönetimi ile geçekleşmektedir. Satış yönetimi, satış bölgelerinin oluşturulması, kişisel satış işlevlerinin planlanması, yürütülmesi, denetimi ile satış gücünü oluşturan personelin seçimi, eğitimi, görevlendirilmesi, gözetimi, ücretlendirilmesi ve güdülendirilmesiyle ilgili faaliyetlerin tümünü kapsamaktadır. Etkili satış, işletmenin ürettiği ürünün özelliklerine ve sektörün talebine göre örgütlenmiş satış yönetimi ile gerçekleşir. Satış tahminleri yapılır, satış bölgeleri oluşturulur, oluşturulan bölgelere satış elemanları atanır, satış bölgesinin ve satış elemanlarının özelliklerine göre satış kotaları belirlenir. Tüm bunların belirlenen zaman içerisinde gerçekleştirilmesi beklenir. Belirlenen satış tahminlerinin tutması, işletmede satış yönetiminin başarılı olduğunun göstergesidir. Bu çalışmanın amacı; satış gücünün nasıl organize edildiği, satış bölgelerinin nasıl oluşturulduğu ve ne şekilde işletildiğini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda konuyla ilgili literatür taranarak çalışmanın teorik kısmı oluşturulmuş, konuyu daha net hale getirmek için süt ve süt ürünleri konusunda, sektörde öncü kuruluş, SÜTAŞ’ın satış yönetimi incelenerek, satış bölgelerini nasıl oluşturduğu ve ne şekilde işletildiği incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe subsistance of businesses is realized with the selling of the products generated by these companies. Companies selling their products in a systematic and programmed way stand in the forefront in competition and they make progress. This is realized by an effective sales management created within the business. Sales management includes all the activities related to the creation of sales territories, the planning, execution and auditing of private sales functions, the selection, training, employment, supervision, remuneration and motivation of personnel who constitutes the sales force. Effective sale is actualized by a sales management organized in accordance with the characteristics of the product generated by the business and the demand of the industry. Sales are estimated, sales territories are created, sales personnel are appointed to the sales territories, sales quotas are determined according to the characteristics of sales territory and the sales personnel. All of these are expected to be realized within the determined time period. The coming true of estimated sales is the indicator that the sales management of the business is successful. The aim of this work is to manifest how the sales force is organized, how the sales territories are created and how they are managed. With this aim in mind, theoretical part of this work is prepared by scanning through the related literature. In order to clarify the subject, in the industry of dairy products, sales management of leading company SÜTAŞ is examined and the creation and management of sales territories are analysed.en_US
dc.identifier.citationYayla, Z. (2008). Satış bölgelerinin oluşturulması ve işleyişi süt ve süt ürünleri sektöründe bir örnek olay incelenmesi / The creation and operation of sales territories and an analysis of a case example in the industry of dairy products (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10308
dc.institutionauthorYayla, Zaferen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0335en_US
dc.subjectSatış yönetimien_US
dc.subjectSatış bölgelerien_US
dc.subjectSatış gücüen_US
dc.subjectSales managementen_US
dc.subjectSales territoriesen_US
dc.subjectSales forceen_US
dc.titleSatış bölgelerinin oluşturulması ve işleyişi süt ve süt ürünleri sektöründe bir örnek olay incelenmesi.en_US
dc.title.alternativeThe creation and operation of sales territories and an analysis of a case example in the industry of dairy products.en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar