Perceptions of teachers about inclusive education with autistic students

dc.contributor.authorEfthymiou, Fotios
dc.contributor.editorZorkaya, Nur
dc.contributor.editorMarangoz, Merve
dc.contributor.editorTezel, Zeynep Ece
dc.date.accessioned2024-07-12T21:25:14Z
dc.date.available2024-07-12T21:25:14Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractA worldwide developmental disorder that several people face is autism, This particu|ar disorder has been characterized as severe and extensive and affects three factors of the patients' evolution: communication, social interaction and imagination. According to (Wing & Gould, 1979). these three factors are the main clinical characteristics of autism, The term autism derived from the Greek word'(e) avtç meaning "myself" and was first used by the Swiss psychiatrist Eugen Bleuler (1911) to characterize some people with schizophrenia who were out of the real world and could not understand the reality.en_US
dc.description.abstractDünya genelinde pek çok insanın muzdarip olduğu bir rahatsızlık otizmdir. Bu kendine has rahatsızlık acı ve yoğun olarak karakterize edilir ve hastanın gelişiminde üç temel alanı etkiler: iletişim, sosyal etkileşim ve hayal kurma. Wing ve Gould'a göre (1979) bu üç faktör otizmin temel klinik özellikleridir. Otizm ifadesi Yunanca "kendim" anlamına gelen bir sözden türemiştir ve ilk defa İsviçreli psikiyatrist Eugen Bleuler (1911) tarafından gerçek hayattan kopuk olan ve gerçeği ayırt edemeyen şizofrenik kişileri tanımlamak için kullanılmıştır.en_US
dc.identifier.citationEfthymiou, F. (2015). Perceptions of teachers about inclusive education with autistic students. Zorkaya, N., Marangoz, M. ve Tezel, Z.E. (ed.). 2015 İstanbul International Education Student Congress (16-17 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage17en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-70-3
dc.identifier.startpage16en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5707
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2015 İstanbul International Education Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06792
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectAutisticen_US
dc.subjectOtizmen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titlePerceptions of teachers about inclusive education with autistic studentsen_US
dc.title.alternativeÖğretmenlerin otistik öğrenciler için kaynaştırma eğitimi hakkında algılarıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar