Innovative application and technology as a driver of globalization by example of China's wechat

dc.contributor.authorHu, Ruining
dc.contributor.editorGörkem, Şenay Yavuz
dc.contributor.editorKireçci, Ayşe Nil
dc.contributor.editorTosuner, Aslı
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:41Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:41Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractWechat is a China's native instant communication application. First released in January 2011, it has over 500 million users by 2015 both at home and abroad and is an indispensable tool in daily life. There're a lot of similar applications in the world but WeChat stands out in global market. The technological innovation was the key to its success. As an import, the criticism of Wechat's plagiarism was inevitable. However, its constant innovation contributed to the pioneering functions and reversed the public's original views. lt launched several creative functions in succession, like Shake. People Nearby, Voice Chat and so forth...en_US
dc.description.abstractWeChat, Çin'in yerel anlık iletişim uygulamasıdır. İlk defa 2011 Ocak ayında açılmış, 2015 yılında hem yurtiçi hem yurtdışında 500 milyonun üzerinde kullanıcısıyla günlük yaşamın vazgeçilmez bir aracı haline geImiştir. Dünyada çok sayıda benzer uygulamalar vardır ama WeChat küresel piyasada dikkat çekmektedir, Teknolojik yenilik bu uygulamanın başarısının anahtarını oluşturmuştur. İthal olduğundan, WChat'in telif hakkı ile ilgili eleştirilmiştir. Yine de uygulama yenilikçiliği ile önemli fonksiyonları bünyesine katmış ve toplumda oluşan negatif düşünceleri tersine çevirmiştir. Uygulama zincir halinde Shake, People Nearby, Voice Chat gibi çeşitli yaratıcı fonksiyonları kullanımına eklemiştir...en_US
dc.identifier.citationHu, R. (2017). Innovative application and technology as a driver of globalization by example of China's wechat. Görkem, Ş. Y., Kireçci, A. N. ve Tosuner, A. (ed.). 2017 Faculty of Communication International Student Congress içinde (12-14 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.identifier.isbn978-975- 6750-88- 8
dc.identifier.startpage12en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6042
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 Faculty of Communication International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06953
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectGlobalizationen_US
dc.subjectSocial media in Chinaen_US
dc.subjectApplicationen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectÇin'de sosyal medyaen_US
dc.subjectUygulamaen_US
dc.titleInnovative application and technology as a driver of globalization by example of China's wechaten_US
dc.title.alternativeÇin'deki wechat örneği üzerinden küreselleşmenin bir etmeni olarak yenilikçi uygulama ve teknolojien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar