İlköğretim'de öğretmen sorunları

Küçük Resim Yok

Tarih

1982

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Türk Eğitim Derneği

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bir toplumsal olay olan ve insanın insanla etkileşiminden kaynaklanan eğitimi çeşitli şekillerde tanımlamak olasıdır.1 (Ertürk, 1979 — Tezcan 1981) Eğitimin en yaygın tanımlarından biri; «geçmiş kuşakların kültür verilerinin, genç kuşaklara aktarılmasıdır.» Bir başka tanımında eğitim, «çocuk ve gencin, ilerdeki yaşamına uyum sağlayabilmesi için, kendisine gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. Öğretim ise, «çocuk ya da genci bu yarına hazırlama, yetenekleri doğrultusunda yetiştirme süreci içinde, ona gerekli bilgileri ve becerileri kazandırma işlevi» olarak tanımlanabilir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Eğitim ve Bilim Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Q3

Cilt

7

Sayı

37

Künye

Oktay, A. (1982). İlköğretim'de öğretmen sorunları. Eğitim ve Bilim Dergisi. 7(37), s. 3-11.