Okul öncesi öğretmenlerinin okul yöneticisi, meslektaşları ve aileler bağlamında algıladıkları çatışma durumlarının incelenmesi

dc.authorid0000-0002-2377-8910en_US
dc.contributor.authorZembat, Rengin
dc.date.accessioned2024-07-12T20:36:34Z
dc.date.available2024-07-12T20:36:34Z
dc.date.issued2012en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractÇatışma, eğitim örgütlerinde önemli bir sorun olarak algılanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, çatışmanın altında yatan nedenleri ve öğretmenlerin çatışma durumlarına ilişkin çözüm önerilerini incelemektir. İstanbul İli Kadıköy İlçesinde 2009-2010 eğitim-öğretim yılında devlete bağlı anaokulu ve anasınıflarında görev yapmakta olan 36 bayan öğretmen ile araştırmanın katılımcıları oluşturulmuştur. Araştırmanın yürütülmesinde nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öğretmenler tarafından algılanan çatışma durumlarını ortaya koymak için yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, öğretmen-okul yöneticisi, öğretmen-öğretmen ve öğretmen- aile olmak üzere üç kategori temelinde analiz ve rapor edilmiştir. Araştırma bulguları, öğretmenlerin aileler, yöneticiler ve meslektaşları ile çatışma yaşadıklarını göstermektedir. Ayrıca öğretmenlerin çatışma çözümünde sıklıkla tümleştirme ve kaçınma stratejilerini kullandıkları ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractConflict is perceived as a major problem in educational organizations. The purpose of this study is to determine the reasons underlying conflict and solution for conflict situation by preschool teachers. A group of female teachers who work in state preschools and preschool classrooms in elementary schools in Istanbul in the 2009-2010 academic year constitutes the participants of this research. Qualitative research design was employed to conduct this study. A structured interview form was used to explore the perceived conflict situations by preschool teachers. The data of the study was analyzed and reported based on tree categories which are called as teacher-school principals’ conflicts, teacher-teacher conflicts and teacher-parent conflicts. The findings indicated that teachers have experienced conflict with parents, administrators and teachers who work together. In addition, compromising and avoidance strategies often used by teachers in conflict resolution has emerged.en_US
dc.identifier.citationZembat, R. (2012). Okul öncesi öğretmenlerinin okul yöneticisi, meslektaşları ve aileler bağlamında algıladıkları çatışma durumlarının incelenmesi / A study on preschool teachers’ perceived conflict with school administrators, colleagues and parents. Eğitim ve Bilim Dergisi. 37(163), s. 203-215.en_US
dc.identifier.endpage215en_US
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issue163en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3en_US
dc.identifier.startpage203en_US
dc.identifier.urihttp://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/1114/348
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1060
dc.identifier.volume37en_US
dc.institutionauthorZembat, Rengin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00714
dc.subjectAnaokuluen_US
dc.subjectAnasınıfıen_US
dc.subjectÇatışmaen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectKindergartenen_US
dc.subjectConflicten_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin okul yöneticisi, meslektaşları ve aileler bağlamında algıladıkları çatışma durumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeA study on preschool teachers’ perceived conflict with school administrators, colleagues and parentsen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar