TEKNOLOJİNİN PAZARLAMADAKİ YERİ VEYENİ EĞİLİMLER: PEGASUS HAVA YOLLARI ÖRNEĞİ

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Access Rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Küreselleşmeyle birlikte ekonomik, sosyal ve kültürel alanda sınırlar ortadan kalkmıştır ve teknoloji sayesinde toplumlar birbirine bağlanmıştır. Teknolojinin getirdiği hızlı değişim, marka iletişimini etkilemiştir. Yeni teknolojileri yaşamın merkezine alan işletmeler, tüketici beklentilerini karşılamak için yeni bir anlayışla hareket etmektedir. Yapay zekânın olanakları sayesinde, işletmenin amaçlarını gerçekleştirmek üzere CRM çalışmaları bağlamında pazarlama departmanları ile bilgi teknolojileri departmanları çalışmalarını birlikte yürütmektedir. Özellikle Havacılık sektöründe faaliyet gösteren birçok işletme, bu noktada fark yaratmaktadır. Bu araştırmada, teknolojide yaşanan dönüşüm, havacılık sektörü üzerinden betimlenmiş ve bu dönüşümün pazarlama ve marka iletişimindeki yeri vurgulanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de yeni teknolojileri pazarlama amaçlarını gerçekleştirmekte kullanan havayolu taşıyıcıları işletmeler oluşturmaktadır. Araştırmada Amaçlı Örneklem yoluyla Pegasus Hava Yolları tercih edilmiştir. Kendini “Türkiye’nin dijital hava yolu” olarak konumlandıran Pegasus Hava Yolları; yeni teknolojileri, pazarlama çalışmalarına yansıtması edeniyle örnek olarak ele alınmış ve bu bağlamda incelenmiştir. Çalışmada Pegasus Hava Yolları’nın Bilgi Teknolojileri Direktörü ve CRM Çözümleri Müdürü ile derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakat sonuçlarına göre elde edilen veriler, betimleme yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir.

Description

Keywords

Journal or Series

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

9

Issue

1

Citation