TEKNOLOJİNİN PAZARLAMADAKİ YERİ VEYENİ EĞİLİMLER: PEGASUS HAVA YOLLARI ÖRNEĞİ

dc.contributor.authorGümüş, Pelin
dc.contributor.authorÇiçek, Meltem
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:17Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:17Z
dc.date.issued2021en_US
dc.description.abstractKüreselleşmeyle birlikte ekonomik, sosyal ve kültürel alanda sınırlar ortadan kalkmıştır ve teknoloji sayesinde toplumlar birbirine bağlanmıştır. Teknolojinin getirdiği hızlı değişim, marka iletişimini etkilemiştir. Yeni teknolojileri yaşamın merkezine alan işletmeler, tüketici beklentilerini karşılamak için yeni bir anlayışla hareket etmektedir. Yapay zekânın olanakları sayesinde, işletmenin amaçlarını gerçekleştirmek üzere CRM çalışmaları bağlamında pazarlama departmanları ile bilgi teknolojileri departmanları çalışmalarını birlikte yürütmektedir. Özellikle Havacılık sektöründe faaliyet gösteren birçok işletme, bu noktada fark yaratmaktadır. Bu araştırmada, teknolojide yaşanan dönüşüm, havacılık sektörü üzerinden betimlenmiş ve bu dönüşümün pazarlama ve marka iletişimindeki yeri vurgulanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de yeni teknolojileri pazarlama amaçlarını gerçekleştirmekte kullanan havayolu taşıyıcıları işletmeler oluşturmaktadır. Araştırmada Amaçlı Örneklem yoluyla Pegasus Hava Yolları tercih edilmiştir. Kendini “Türkiye’nin dijital hava yolu” olarak konumlandıran Pegasus Hava Yolları; yeni teknolojileri, pazarlama çalışmalarına yansıtması edeniyle örnek olarak ele alınmış ve bu bağlamda incelenmiştir. Çalışmada Pegasus Hava Yolları’nın Bilgi Teknolojileri Direktörü ve CRM Çözümleri Müdürü ile derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakat sonuçlarına göre elde edilen veriler, betimleme yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.19145/e-gifder.820239
dc.identifier.endpage254en_US
dc.identifier.issn2146-3301
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage225en_US
dc.identifier.trdizinid526415en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19145/e-gifder.820239
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/526415
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9665
dc.identifier.volume9en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04993
dc.titleTEKNOLOJİNİN PAZARLAMADAKİ YERİ VEYENİ EĞİLİMLER: PEGASUS HAVA YOLLARI ÖRNEĞİen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar