Sanal da olsa sahici eğitim
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
“Ebeveynlik ve öğretmenlik, pek çok bakımdan ortak özellikleri bulunan iki çok önemli ve değerli sorumluluk alanıdır, içine doğup büyüdükleri koşullarda edindikleri bilgileri kesin doğrular olarak kabul eden yetişkinlerin, yıllar sonra başka bir dünyaya doğmuş olan çocuklara ana babalık ve/veya öğretmenlik yapmaları doğal olarak belirli güçlükleri de beraberinde getirmektedir. Eğitimin öncelikli amacının öğrencilere her şeyden önce “Ben kimim?” sorusunu sorabilmeyi ve yaşamları boyunca bu sorunun yanıtını korkmadan arayabilmeyi öğretmek olduğu ortaya çıkmaktadır. Nitekim Yunus Emre’nin “İlim ilim bilmektir/İlim kendin bilmektir/ Sen kendini bilmezsin / Ya nice okumaktır” dizeleri de aynı felsefi olguya göndermede bulunan bir ağırlığa sahiptir. Yunus Emre’nin ve Harari’nin ortak noktaları, yüz yüze de olsa uzaktan da olsa, eğitimin hangi temel üzerine inşa edilmesi gerektiği konusunda felsefeye ve kadim öğretilere verilmesi gereken öneme işaret ediyor olmalarıdır.”
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Sanal eğitim, Sahici eğitim, Ebeveynlik, Öğretmenlik, Harari
Kaynak
Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Doğan, G. (2021). Sanal da olsa sahici eğitim. Karasar, Ş. ve Eldem Anar, Ü. İ. (ed), Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü içinde (161-191 ss.). İstanbul; Maltepe Üniversitesi.