Sanal da olsa sahici eğitim

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

“Ebeveynlik ve öğretmenlik, pek çok bakımdan ortak özellikleri bulunan iki çok önemli ve değerli sorumluluk alanıdır, içine doğup büyüdükleri koşullarda edindikleri bilgileri kesin doğrular olarak kabul eden yetişkinlerin, yıllar sonra başka bir dünyaya doğmuş olan çocuklara ana babalık ve/veya öğretmenlik yapmaları doğal olarak belirli güçlükleri de beraberinde getirmektedir. Eğitimin öncelikli amacının öğrencilere her şeyden önce “Ben kimim?” sorusunu sorabilmeyi ve yaşamları boyunca bu sorunun yanıtını korkmadan arayabilmeyi öğretmek olduğu ortaya çıkmaktadır. Nitekim Yunus Emre’nin “İlim ilim bilmektir/İlim kendin bilmektir/ Sen kendini bilmezsin / Ya nice okumaktır” dizeleri de aynı felsefi olguya göndermede bulunan bir ağırlığa sahiptir. Yunus Emre’nin ve Harari’nin ortak noktaları, yüz yüze de olsa uzaktan da olsa, eğitimin hangi temel üzerine inşa edilmesi gerektiği konusunda felsefeye ve kadim öğretilere verilmesi gereken öneme işaret ediyor olmalarıdır.”

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Sanal eğitim, Sahici eğitim, Ebeveynlik, Öğretmenlik, Harari

Kaynak

Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Doğan, G. (2021). Sanal da olsa sahici eğitim. Karasar, Ş. ve Eldem Anar, Ü. İ. (ed), Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü içinde (161-191 ss.). İstanbul; Maltepe Üniversitesi.