Sanal da olsa sahici eğitim
dc.contributor.author | Doğan, Gürkan | |
dc.contributor.editor | Eldem Anar, Ülkü İlgi | |
dc.contributor.editor | Karasar, Şahin | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:19:00Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:19:00Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.department | Rektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınları | en_US |
dc.description.abstract | “Ebeveynlik ve öğretmenlik, pek çok bakımdan ortak özellikleri bulunan iki çok önemli ve değerli sorumluluk alanıdır, içine doğup büyüdükleri koşullarda edindikleri bilgileri kesin doğrular olarak kabul eden yetişkinlerin, yıllar sonra başka bir dünyaya doğmuş olan çocuklara ana babalık ve/veya öğretmenlik yapmaları doğal olarak belirli güçlükleri de beraberinde getirmektedir. Eğitimin öncelikli amacının öğrencilere her şeyden önce “Ben kimim?” sorusunu sorabilmeyi ve yaşamları boyunca bu sorunun yanıtını korkmadan arayabilmeyi öğretmek olduğu ortaya çıkmaktadır. Nitekim Yunus Emre’nin “İlim ilim bilmektir/İlim kendin bilmektir/ Sen kendini bilmezsin / Ya nice okumaktır” dizeleri de aynı felsefi olguya göndermede bulunan bir ağırlığa sahiptir. Yunus Emre’nin ve Harari’nin ortak noktaları, yüz yüze de olsa uzaktan da olsa, eğitimin hangi temel üzerine inşa edilmesi gerektiği konusunda felsefeye ve kadim öğretilere verilmesi gereken öneme işaret ediyor olmalarıdır.” | en_US |
dc.identifier.citation | Doğan, G. (2021). Sanal da olsa sahici eğitim. Karasar, Ş. ve Eldem Anar, Ü. İ. (ed), Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü içinde (161-191 ss.). İstanbul; Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.endpage | 191 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-605-2124-50-5 | |
dc.identifier.startpage | 161 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/5053 | |
dc.institutionauthor | Doğan, Gürkan | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Kitapta Bölüm | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.snmz | KY05659 | |
dc.subject | Sanal eğitim | en_US |
dc.subject | Sahici eğitim | en_US |
dc.subject | Ebeveynlik | en_US |
dc.subject | Öğretmenlik | en_US |
dc.subject | Harari | en_US |
dc.title | Sanal da olsa sahici eğitim | en_US |
dc.type | Book Part | |
dspace.entity.type | Publication |