Eğitimciler için felsefi bir rehberlik modeli olarak ''derinlikli-kapsamlı-esnek düşünme'' metodu
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Felsefi düşünmenin boyutlarını derinlikli, kapsamlı ve esnek düşünme olarak üç aşamada ifade eden bir belirlemeyi benimseyen bu çalışmada, özellikle eğitimcilerin kendi niteliklerini geliştirmek açısından giderek felsefe yapan, felsefeyi rehber edinen kişiler olmasının dayanağı eleştirel düşünce modellerinden birisi tanıtılmaktadır. Bu tartışma aynı zamanda felsefi bakışı, eleştirel düşünme dinamiklerinin özelden genele ve oradan da kendimize dönüşünü özetler ve en önemlisi eğitimin tüm aktörlerinin düşüncelerinin eyleme dönüştürülmesini teşvik eder.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Eğitimci, Felsefi rehberlik, Derinlikli düşünme, Kapsamlı düşünme, Esnek düşünme, Rehber öğretmen
Kaynak
Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Önkal, G. (2021). Eğitimciler için felsefi bir rehberlik modeli olarak ''derinlikli-kapsamlı-esnek düşünme'' metodu. Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar içinde (55-69. ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.