Eğitimciler için felsefi bir rehberlik modeli olarak ''derinlikli-kapsamlı-esnek düşünme'' metodu

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Felsefi düşünmenin boyutlarını derinlikli, kapsamlı ve esnek düşünme olarak üç aşamada ifade eden bir belirlemeyi benimseyen bu çalışmada, özellikle eğitimcilerin kendi niteliklerini geliştirmek açısından giderek felsefe yapan, felsefeyi rehber edinen kişiler olmasının dayanağı eleştirel düşünce modellerinden birisi tanıtılmaktadır. Bu tartışma aynı zamanda felsefi bakışı, eleştirel düşünme dinamiklerinin özelden genele ve oradan da kendimize dönüşünü özetler ve en önemlisi eğitimin tüm aktörlerinin düşüncelerinin eyleme dönüştürülmesini teşvik eder.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Eğitimci, Felsefi rehberlik, Derinlikli düşünme, Kapsamlı düşünme, Esnek düşünme, Rehber öğretmen

Kaynak

Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Önkal, G. (2021). Eğitimciler için felsefi bir rehberlik modeli olarak ''derinlikli-kapsamlı-esnek düşünme'' metodu. Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar içinde (55-69. ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.