The association between metacognition and social anxiety: moderator role of coping strategies

Küçük Resim Yok

Tarih

2018

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Objective: The aim of the current study was to investigate the moderator role of coping styles (i.e., problem-focused coping, emotion-focused coping, and indirect coping) between metacognition and social anxiety related problems. Method: The study was conducted with 435 nonclinical participants (267 females and 168 males) those range of age was between 18 and 35. Results: The results of the study revealed that metacognition was positively correlated with both social anxiety and social avoidance. Furthermore, moderation models indicated significant results for the moderator roles of emotion-focused coping and indirect coping styles. However, problemfocused coping did not indicate any significant moderator role, though it had significant main effects on both social anxiety and social avoidance. Conclusion: The current study provided a comprehensive framework by investigating the moderator role of coping styles between metacognition and social anxiety. Implications and limitations were also discussed.
Amaç: Bu çalışmanın amacı, üstbiliş ve sosyal kaygı ile ilişkili problemlerde baş etme stratejilerinin (sorun odaklı, duygu odaklı ve dolaylı baş etme) düzenleyici rolünün incelenmesidir. Yöntem: Bu çalışma toplam 435 klinik olmayan (267 kadın, 186 erkek) ve yaşları 18 ile 35 arasında olan gönüllü katılımcılar ile birlikte yürütülmüştür. Bulgular: Çalışmanın sonuçlarına göre, ilk olarak, üstbilişler hem sosyal kaygı hem de sosyal kaçınma ile pozitif yönde ilişkili bulunmuştur. Ayrıca bu ilişkide duygu odaklı ve dolaylı baş etme yöntemlerin anlamlı düzenleyici rolü de gözlenmiştir. Son olarak, problem odaklı baş etmenin anlamlı bir düzenleyici rolü olmamasına rağmen; sosyal kaygı ve kaçınma üzerinde anlamlı bir temel etkisi olduğu belirlenmiştir. Sonuç: Bu çalışmada elde edilen bulgular, üstbiliş ve sosyal kaygı arasındaki ilişkinin anlaşılmasında kapsamlı bir model sağlamaya yönelik katkı sunmaktadır. Çalışmanın önem ve kısıtlılıkları tartışma bölümünde detaylandırılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

social anxiety, social avoidance, metacognition, coping strategies, sosyal kaygı, sosyal kaçınma, üstbiliş, baş etme stratejileri

Kaynak

Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

1+2

Künye

Bahtiyar, B. ve Gençöz, T. (2018). The association between metacognition and social anxiety: moderator role of coping strategies / Sosyal kaygı ve üstbiliş arasındaki ilişkide baş etme stratejilerinin düzenleyici rolü. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. s. 57-78.