The association between metacognition and social anxiety: moderator role of coping strategies

dc.authorid0000-0002-0012-4404en_US
dc.authorid0000-0002-2827-7461en_US
dc.contributor.authorBahtiyar, Başak
dc.contributor.authorGençöz, Tülin
dc.date.accessioned2024-07-12T20:56:24Z
dc.date.available2024-07-12T20:56:24Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesien_US
dc.description.abstractObjective: The aim of the current study was to investigate the moderator role of coping styles (i.e., problem-focused coping, emotion-focused coping, and indirect coping) between metacognition and social anxiety related problems. Method: The study was conducted with 435 nonclinical participants (267 females and 168 males) those range of age was between 18 and 35. Results: The results of the study revealed that metacognition was positively correlated with both social anxiety and social avoidance. Furthermore, moderation models indicated significant results for the moderator roles of emotion-focused coping and indirect coping styles. However, problemfocused coping did not indicate any significant moderator role, though it had significant main effects on both social anxiety and social avoidance. Conclusion: The current study provided a comprehensive framework by investigating the moderator role of coping styles between metacognition and social anxiety. Implications and limitations were also discussed.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, üstbiliş ve sosyal kaygı ile ilişkili problemlerde baş etme stratejilerinin (sorun odaklı, duygu odaklı ve dolaylı baş etme) düzenleyici rolünün incelenmesidir. Yöntem: Bu çalışma toplam 435 klinik olmayan (267 kadın, 186 erkek) ve yaşları 18 ile 35 arasında olan gönüllü katılımcılar ile birlikte yürütülmüştür. Bulgular: Çalışmanın sonuçlarına göre, ilk olarak, üstbilişler hem sosyal kaygı hem de sosyal kaçınma ile pozitif yönde ilişkili bulunmuştur. Ayrıca bu ilişkide duygu odaklı ve dolaylı baş etme yöntemlerin anlamlı düzenleyici rolü de gözlenmiştir. Son olarak, problem odaklı baş etmenin anlamlı bir düzenleyici rolü olmamasına rağmen; sosyal kaygı ve kaçınma üzerinde anlamlı bir temel etkisi olduğu belirlenmiştir. Sonuç: Bu çalışmada elde edilen bulgular, üstbiliş ve sosyal kaygı arasındaki ilişkinin anlaşılmasında kapsamlı bir model sağlamaya yönelik katkı sunmaktadır. Çalışmanın önem ve kısıtlılıkları tartışma bölümünde detaylandırılmıştır.en_US
dc.identifier.citationBahtiyar, B. ve Gençöz, T. (2018). The association between metacognition and social anxiety: moderator role of coping strategies / Sosyal kaygı ve üstbiliş arasındaki ilişkide baş etme stratejilerinin düzenleyici rolü. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. s. 57-78.en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.identifier.issn1303-3115
dc.identifier.issue1+2en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2985
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02520
dc.subjectsocial anxietyen_US
dc.subjectsocial avoidanceen_US
dc.subjectmetacognitionen_US
dc.subjectcoping strategiesen_US
dc.subjectsosyal kaygıen_US
dc.subjectsosyal kaçınmaen_US
dc.subjectüstbilişen_US
dc.subjectbaş etme stratejilerien_US
dc.titleThe association between metacognition and social anxiety: moderator role of coping strategiesen_US
dc.title.alternativeSosyal kaygı ve üstbiliş arasındaki ilişkide baş etme stratejilerinin düzenleyici rolüen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar