Automatic sentiment analysis in a big data environment
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
The development of the lnternet has changed the way people eat and respond for food. Amazon is one of the biggest websites where users can easily purchase all kinds of foods they need with on|y a mouse-click. Most of foods have ratings and reviews from other customers who have different emplacements, cultures and eating habits. ln this work, we want to perform an automatic sentiment analysis based on the reviews of customers in a BIG DATA environment and for that, we propose a comparative study between three algorithms with different representation and pretreatment methods to realize this analysis...
İnternetin geIişimi insanların yemek yeme yaklaşımlarını değiştirmiştir. Örnek vermek gerekirse, Amazon, kullanıcıların tek tıkla tüm yiyecekleri kolayca satın alabileceği en kapsamlı web sitelerinden biri haline gelmiştir. Bu web sitesinde yer alan gıdaların çoğu farklı yerleşim birimlerinde yaşayan, farklı kültür ve yeme alışkanlıklarına sahip kullanıcılar tarafından puanlanıp değerlendirilmektedir. Bu çalışmada, büyük veri alanında, kullanıcıların değerlendirmelerini baz alarak otomatik duygu analizi gerçekleştirmek istiyoruz. Bunun için de farklı sunum ve ön işlem metotlarına sahip üç algoritma arasında karşılaştırmalı bir çalışma öne sürüyoruz...
İnternetin geIişimi insanların yemek yeme yaklaşımlarını değiştirmiştir. Örnek vermek gerekirse, Amazon, kullanıcıların tek tıkla tüm yiyecekleri kolayca satın alabileceği en kapsamlı web sitelerinden biri haline gelmiştir. Bu web sitesinde yer alan gıdaların çoğu farklı yerleşim birimlerinde yaşayan, farklı kültür ve yeme alışkanlıklarına sahip kullanıcılar tarafından puanlanıp değerlendirilmektedir. Bu çalışmada, büyük veri alanında, kullanıcıların değerlendirmelerini baz alarak otomatik duygu analizi gerçekleştirmek istiyoruz. Bunun için de farklı sunum ve ön işlem metotlarına sahip üç algoritma arasında karşılaştırmalı bir çalışma öne sürüyoruz...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Amazon food, Automatic sentiment analysis, Big data, Representation methods, Text mining, Amazon gıda, Otomatik duygu analizi, Büyük veri, Sunum metotları, Metin madenciliği
Kaynak
2017 Faculty of Engineering and Natural Sciences International Student Congress
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Souidi, M. A. (2017). Automatic sentiment analysis in a big data environment. Demircan, Y. Ş. ve Ünen, H. C. (ed.). 2017 Faculty of Engineering and Natural Sciences International Student Congress içinde (13-14 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.