okulöncesi öğretmen adaylarının farklılaştırılmış öğretim konusundaki öz-yeterliklerine ilişkin görüşleri

dc.authorid0000-0002-5117-9202en_US
dc.contributor.authorAşiroğlu, Sevim
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:46Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:46Z
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, bir vakıf üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan okulöncesi öğretmen adaylarının farklılaştırılmış öğretimle ilgili öz-yeterlik düzeylerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araşırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini 2015–2016 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul ilindeki bir vakıf üniversitesinde okul öncesi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 120 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Gönüllü olan 96 öğretmen adayının tümü örnekleme dâhil edilmiştir. Araştırmada nicel veri analizi kullanılmış olup, veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Farklılaştırılmış Öğretim Anketi” yoluyla toplanmıştır. Araştırmada veriler SPSS 16.0 paket programında frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve ki-kare ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre okulöncesi öğretmen adayları kendilerini farklılaştırılmış öğretimle ilgili konulla ilgili çoğunluğunla yeterli bulmaktadır. Üst düzey öğrencilere öğrenme faaliyetleri hazırlayabilme, her düzeydeki öğrenciye göre dersi basamaklayabilme, öğrencilerin tümünü motive edebilme, öğrencilerin görüşünü alarak plan hazırlayabilme konularında ise kendilerini yetersiz görmektedirler. Üst düzey öğrencilere öğrenme faaliyetleri hazırlayabilme, her düzeydeki öğrenciye göre dersi basamaklayabilme, öğrencilerin tümünü motive edebilme, öğrencilerin görüşünü alarak plan hazırlayabilme konularında kendilerini yetersiz görmektedirler. Okulöncesi öğretmen adaylarının farklılaştırılmış öğretimle ilgili seminere, konferansa vb. eğitimlere katılıp katılmama ve kitap-yayın okuyup okumama durumuna göre farklılaştırılmış öğretime ilişkin öz-yeterlikleri arasında, bazı konularda anlamlı farklılıklar gösterdiği görülmüştür. Araştırmada okulöncesi öğretmen adaylarına, farklılaştırılmış öğretimle ilgili kendilerini yetersiz hissettikleri konularda programlar geliştirmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate and reveal the self-efficiency levels of the preschool teacher candidates studying at the Educational Faculty of a Foundation University in Differentiated Education based on their viewpoints. The Scanning Method was used in this study. The universe of the study consists of the 120 preschool teacher candidates studying at the Educational Faculty of a Foundation University in Istanbul in 2015-2016 Academic year. 96 volunteering teacher candidates were included in the study. The Quantitative Data Analysis was used in the study, and the data were collected with the “Differentiated Education Questionnaire”, which was developed by the author of the study. The data in the study were analyzed with frequency, percentage, arithmetic averages, and Chi-Square. According to the results of the study, the preschool teacher candidates consider themselves as sufficient in many of the items of Differentiated Education. They find themselves as being insufficient in some parts of the application of the Differentiated Education. They consider themselves as being insufficient in items such as preparing educational activities for upper-level students, layering the class according to students from each level, motivating all students, preparing plans by receiving the opinions of the students. There were significant differences between the status of the preschool teacher candidates according to receiving seminars, conferences, etc. on Differentiated Education, having read books-publications, and using selfefficiency in Differentiated Education. The topics in which the preschool teacher candidates feel themselves as being insufficient must be provided in the curriculum.en_US
dc.identifier.citationAşiroğlu, S. (2016). Okulöncesi öğretmen adaylarının farklılaştırılmış öğretim konusundaki öz-yeterliklerine ilişkin görüşleri / The viewpoints of preschool teacher candidates on their self-efficiency levels in differentiated education. 12(3), s. 948-960.en_US
dc.identifier.doi10.17860/mersinefd.282393
dc.identifier.endpage960en_US
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage948en_US
dc.identifier.trdizinid216438en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/26851/282393
dc.identifier.urihttps://doi.prg/10.17860/mersinefd.282393
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1202
dc.identifier.volume12en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.institutionauthorAşiroğlu, Sevim
dc.language.isotren_US
dc.publisherMersin Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02916
dc.subjectFarklılaştırılmış öğretimen_US
dc.subjectÖğretmen eğitimi programıen_US
dc.subjectOkulöncesi eğitimien_US
dc.subjectDifferentiated educationen_US
dc.subjectCurriculum of teacher trainingen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.titleokulöncesi öğretmen adaylarının farklılaştırılmış öğretim konusundaki öz-yeterliklerine ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe viewpoints of preschool teacher candidates on their self-efficiency levels in differentiated educationen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar