Etkileşimli kitap okumanın 3-4 yaş çocuklarının duygu tanımlama becerisine ve kelime edinimine etkisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Okul öncesi dönemde etkileşimli kitap okuma etkinliklerinin çocukların hem alıcı hem de ifade edici dil gelişimi üzerinde etkili olduğu bilinmektedir. Araştırmalar, özellikle düşük sosyo-ekonomik düzeyden gelen çocukların kelime edinimi için etkileşimli kitap okuma sürecinde yapılan sohbetlere ve yöneltilen sorulara daha fazla ihtiyaç duyduğunu göstermektedir. Ayrıca etkileşimli kitap okuma, çocukların hikayelerdeki kahramanların duygularını fark etmelerine ve gerçek dünyada da ortaya çıkabilecek benzer duygusal durumları keşfetmelerine de yardımcı olabilmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı etkileşimli kitap okumanın düşük sosyo-ekonomik düzeyden gelen 3-4 yaş çocuklarının temel duyguları tanıma becerisi ve kelime edinimi üzerindeki etkisini belirlemektir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitim, Etkileşimli kitap okuma, Kelime edinimi, Duygu tanımlama, Erken müdahale programları

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Tutam, M., Bilir, A. N., Geçgin, İ. ve Sarı, B. (2019). Etkileşimli kitap okumanın 3-4 yaş çocuklarının duygu tanımlama becerisine ve kelime edinimine etkisi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.