Etkileşimli kitap okumanın 3-4 yaş çocuklarının duygu tanımlama becerisine ve kelime edinimine etkisi

dc.contributor.authorTutam, Merve
dc.contributor.authorBilir, Ayşe Nur
dc.contributor.authorGeçgin, İmren
dc.contributor.authorSarı, Burcu
dc.date.accessioned2024-07-12T20:32:50Z
dc.date.available2024-07-12T20:32:50Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractAmaç: Okul öncesi dönemde etkileşimli kitap okuma etkinliklerinin çocukların hem alıcı hem de ifade edici dil gelişimi üzerinde etkili olduğu bilinmektedir. Araştırmalar, özellikle düşük sosyo-ekonomik düzeyden gelen çocukların kelime edinimi için etkileşimli kitap okuma sürecinde yapılan sohbetlere ve yöneltilen sorulara daha fazla ihtiyaç duyduğunu göstermektedir. Ayrıca etkileşimli kitap okuma, çocukların hikayelerdeki kahramanların duygularını fark etmelerine ve gerçek dünyada da ortaya çıkabilecek benzer duygusal durumları keşfetmelerine de yardımcı olabilmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı etkileşimli kitap okumanın düşük sosyo-ekonomik düzeyden gelen 3-4 yaş çocuklarının temel duyguları tanıma becerisi ve kelime edinimi üzerindeki etkisini belirlemektir.en_US
dc.identifier.citationTutam, M., Bilir, A. N., Geçgin, İ. ve Sarı, B. (2019). Etkileşimli kitap okumanın 3-4 yaş çocuklarının duygu tanımlama becerisine ve kelime edinimine etkisi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/799
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06269
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectEtkileşimli kitap okumaen_US
dc.subjectKelime edinimien_US
dc.subjectDuygu tanımlamaen_US
dc.subjectErken müdahale programlarıen_US
dc.titleEtkileşimli kitap okumanın 3-4 yaş çocuklarının duygu tanımlama becerisine ve kelime edinimine etkisien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar