Etkileşimli kitap okumanın 3-4 yaş çocuklarının duygu tanımlama becerisine ve kelime edinimine etkisi
dc.contributor.author | Tutam, Merve | |
dc.contributor.author | Bilir, Ayşe Nur | |
dc.contributor.author | Geçgin, İmren | |
dc.contributor.author | Sarı, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:32:50Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:32:50Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Okul öncesi dönemde etkileşimli kitap okuma etkinliklerinin çocukların hem alıcı hem de ifade edici dil gelişimi üzerinde etkili olduğu bilinmektedir. Araştırmalar, özellikle düşük sosyo-ekonomik düzeyden gelen çocukların kelime edinimi için etkileşimli kitap okuma sürecinde yapılan sohbetlere ve yöneltilen sorulara daha fazla ihtiyaç duyduğunu göstermektedir. Ayrıca etkileşimli kitap okuma, çocukların hikayelerdeki kahramanların duygularını fark etmelerine ve gerçek dünyada da ortaya çıkabilecek benzer duygusal durumları keşfetmelerine de yardımcı olabilmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı etkileşimli kitap okumanın düşük sosyo-ekonomik düzeyden gelen 3-4 yaş çocuklarının temel duyguları tanıma becerisi ve kelime edinimi üzerindeki etkisini belirlemektir. | en_US |
dc.identifier.citation | Tutam, M., Bilir, A. N., Geçgin, İ. ve Sarı, B. (2019). Etkileşimli kitap okumanın 3-4 yaş çocuklarının duygu tanımlama becerisine ve kelime edinimine etkisi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/799 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06269 | |
dc.subject | Okul öncesi eğitim | en_US |
dc.subject | Etkileşimli kitap okuma | en_US |
dc.subject | Kelime edinimi | en_US |
dc.subject | Duygu tanımlama | en_US |
dc.subject | Erken müdahale programları | en_US |
dc.title | Etkileşimli kitap okumanın 3-4 yaş çocuklarının duygu tanımlama becerisine ve kelime edinimine etkisi | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |