Üniversite öğrencilerinin renklerin karışımları ile ilgili kavram yanılgıları

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmada öğrencilerin üniversitedeki meslek öğrenimi öncesinde ve sonrasında 'renk' ile ilgili edindikleri kavram oluşumlarının araştırılması amaçlanmıştır. Öğrenciler okul yaşamları boyunca ana okulundan başlayarak resim, basım, bilgisayar, fizik, kimya, biyoloji, sanat eğitimi gibi farklı derslerde 'renk' kavramı ile karşılaşmaktadır. bir konunun matematik, sosyal bilgiler ve çeşitli sanat dalları gibi diğer konu alanlarıyla bağlantısını kurabilmek, fen derslerinin bütünleştirici amaçları arasındadır. Bu araştırmanın verileri Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinin fizik, biyoloji, fen bilgisi ve resim öğretmenliği bölümlerinde 2. sınıfta okuyan toplam 137 öğrenciden alınmıştır. Araştırmanın bulguları 2'si açık uçlu toplam 5 sorudan elde edilmiş, sonuçlar bilgisayar ortamına geçirilerek değerlendirilmiş ve öneriler getirilmiştir. Araştırma sonuçları öğrencilerin ışık ve boya karışımlarını ve filtre olaylarını sebeplendirmekte zorlandıklarını göstermektedir.
In this resarch, its aimed to find out 'student's concept building from pre-university education to through university education. Starting with the primary school, students encounter the concept colour in connection with different diciplines like painting, printing computer, phyiscs, biyology, art education. To obtain a relation of a subject with mathematics social sciences and art sciences is the integrating purposes of education. The domain of the research consists of 137 second grade, physics, science biology and art students of Marmara University, 2 open-ended questions are asked the stuedes together with 3 quesitions. The results are evaluated usings computer programs. The investigations show that students, studiying disiplinees has misconceptions about addidative and subtractive colour mixing and about mixing of light with mixing of pigments.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Renk, Eklemeli sentez, Çıkarmalı sentez, Renk filtresi, Entegre (Bütünleştirilmiş), Fen progamı, Colour, Addiavite sentez, Substarctive sentez, Colour filter, Entegration of science program

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Gürel, Z. (2001). Üniversite öğrencilerinin renklerin karışımları ile ilgili kavram yanılgıları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (340-344 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.