Üniversite öğrencilerinin renklerin karışımları ile ilgili kavram yanılgıları
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırmada öğrencilerin üniversitedeki meslek öğrenimi öncesinde ve sonrasında 'renk' ile ilgili edindikleri kavram oluşumlarının araştırılması amaçlanmıştır. Öğrenciler okul yaşamları boyunca ana okulundan başlayarak resim, basım, bilgisayar, fizik, kimya, biyoloji, sanat eğitimi gibi farklı derslerde 'renk' kavramı ile karşılaşmaktadır. bir konunun matematik, sosyal bilgiler ve çeşitli sanat dalları gibi diğer konu alanlarıyla bağlantısını kurabilmek, fen derslerinin bütünleştirici amaçları arasındadır. Bu araştırmanın verileri Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinin fizik, biyoloji, fen bilgisi ve resim öğretmenliği bölümlerinde 2. sınıfta okuyan toplam 137 öğrenciden alınmıştır. Araştırmanın bulguları 2'si açık uçlu toplam 5 sorudan elde edilmiş, sonuçlar bilgisayar ortamına geçirilerek değerlendirilmiş ve öneriler getirilmiştir. Araştırma sonuçları öğrencilerin ışık ve boya karışımlarını ve filtre olaylarını sebeplendirmekte zorlandıklarını göstermektedir.
In this resarch, its aimed to find out 'student's concept building from pre-university education to through university education. Starting with the primary school, students encounter the concept colour in connection with different diciplines like painting, printing computer, phyiscs, biyology, art education. To obtain a relation of a subject with mathematics social sciences and art sciences is the integrating purposes of education. The domain of the research consists of 137 second grade, physics, science biology and art students of Marmara University, 2 open-ended questions are asked the stuedes together with 3 quesitions. The results are evaluated usings computer programs. The investigations show that students, studiying disiplinees has misconceptions about addidative and subtractive colour mixing and about mixing of light with mixing of pigments.
In this resarch, its aimed to find out 'student's concept building from pre-university education to through university education. Starting with the primary school, students encounter the concept colour in connection with different diciplines like painting, printing computer, phyiscs, biyology, art education. To obtain a relation of a subject with mathematics social sciences and art sciences is the integrating purposes of education. The domain of the research consists of 137 second grade, physics, science biology and art students of Marmara University, 2 open-ended questions are asked the stuedes together with 3 quesitions. The results are evaluated usings computer programs. The investigations show that students, studiying disiplinees has misconceptions about addidative and subtractive colour mixing and about mixing of light with mixing of pigments.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Renk, Eklemeli sentez, Çıkarmalı sentez, Renk filtresi, Entegre (Bütünleştirilmiş), Fen progamı, Colour, Addiavite sentez, Substarctive sentez, Colour filter, Entegration of science program
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Gürel, Z. (2001). Üniversite öğrencilerinin renklerin karışımları ile ilgili kavram yanılgıları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (340-344 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.